استانی 16:14 - 09 اسفند 1395
امام جمعه ارومیه:
ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تفکر بی تفاوتی در قبال غزه و لبنان و فلسطین با فرهنگ قرآن منافات دارد.

تفکر بی تفاوتی در قبال غزه  و فلسطین با فرهنگ قرآن منافات دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی ارومیه حرکت مدافعان حرم را عمل به آیات الهی برشمرد و افزود: تفکر الهی و قرآنی می گوید هر کجای عالم مظلومی هست مسلمانان وظیفه دارند از او دفاع کنند و این تدبیر مقام معظم رهبری در دفاع از حرم مبتنی بر فلسفه الهی و قرآنی است و تفکر بی تفاوتی در قبال غزه و لبنان و فلسطین با فرهنگ قرآن منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها و محیط های علمی بهترین محیط برای اهتزاز پرچم شهداست عنون کرد: بهترین محیط برای اهتزاز پرچم شهدا، دانشگاهها و محیط های علمی است چرا که با ترویج فرهنگ شهادت و روحیه ایثار در بین جوانان امکان سلطه دشمن بر کشور در هر عرصه ای از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام قریشی افزود: جایگاه شهادت در دین مبین اسلام بسیار رفیع است به گونه ای که همه بزرگان این دین آرزوی شهادت داشتند و اگر کسی پس از مطالعه آیات و احادیث آرزوی شهادت نکند قطعا با معارف اسلام آشنا نیست.

 امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مقام شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه یک قدم از شهدای دیگر بالاتر است چراکه آنها وظیفه دینی خود را در یک مرتبه بالاتر انجام دادند و خانواده های آنها باید برای تقدیم جوانانشان در این راه افتخار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه سخنان خود از دانشجویان خواست تا با عمل به یکی از وصایای شهدا از صدر اسلام تاکنون که همانا اقامه نماز اول وقت است نسبت به شکوفایی بیش از پیش دینی و معنوی دانشگاهها قدم بردارند و بدانند که با این عملشان اهتزاز پرچم توحید در کشور که همانا وصیت شهداست عملی می شود.

برقراری ارتباط تنگاتنگ با نهاد رهبری در دانشگاهها از دیگر درخواستهای نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از دانشجویان در این یادواره بود.

عبدالهی شریف رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه نیز در این یادواره گفت: که در کشور ما جایگاه شهدا بسیار با اهمیت است چراکه شهدای کشورمان برای برچیده شدن ظلم و جاری شدن احکام الهی و اهدافی بالاتر از آب و خاک جان خود را هدیه کردند و باید بسسیاری از برنامه های اجتماعی و سیاسی در کنار یادمان این شهدا برگزار شود.

در این یادواره با ذکر رشادتهای شهیدان سعید شبان و رضا نقشی از خانواده های معظم آنها قدردانی شد.

ذکر خاطره و اجرای فرهنگی از دیگر برنامه های یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه صنعتی ارومیه بود.


8865119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است