ورزشی 20:00 - 08 شهریور 1394
سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی به مردم توصیه کرد که برای کاهش نرخ گرسنگی، کم شدن نرخ انتشار گازهای گلخانه ای و دیگر آثار سوء زیست محیطی، یک روز در هفته گوشت مصرف نکنند.

یک روز در هفته گوشت مصرف نکنید

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایرنا، پانل بین المللی مدیریت منابع پایدار برنامه محیط زیست سازمان ملل در گزارشی خواستار ایجاد یک تغییر جهانی به سمت رژیم غذایی گیاهخواری به منظور نجات جهان از گرسنگی، فقر سوختی و اثرات سوء تغییرات آب و هوایی شد.

 

در این گزارش تاکید شده که با افزایش جمعیت جهان به سمت یک پیش بینی 9.1 میلیارد نفری تا سال 2050، سلیقه رژیم غذایی غربی که مملو از گوشت و محصولات لبنی است، قابل ادامه نیست.



در این گزارش آمده است، انتظار می رود که پیامدهای ناشی از کشاورزی به دلیل افزایش مصرف محصولات حیوانی ناشی از رشد جمعیت، بطور قابل ملاحظه افزایش یابد.



بر خلاف سوخت های فسیلی، گشتن به دنبال جایگزین های خوراکی برای مردم دشوار است.این اثرات تنها با تغییر عادت رژیم غذایی مردم جهان امکان پذیر است.



پروفسور ادگار هرتویچ نویسنده ارشد این مطالعه می گوید، تولید محصولات حیوانی آسیب بیشتری نسبت به ساخت مواد معدنی مانند شن و ماسه و یا سیمان، مواد پلاستیکی و فلزی ایجاد می کند.



وی افزود: تهیه زیست توده (بیومس) و محصولات برای حیوانات به اندازه سوخت های فسیلی زیان آور است.



این توصیه به دنبال انتشار توصیه دیگری در سال گذشته صادر شد مبنی بر اینکه یک رژیم غذایی گیاهخواری برای زمین بهتر است.



در این گزارش همچنین از مردم خواسته شده که برای مهار انتشار کربن در هفته یک روز گوشت مصرف نکنند.

 

2007

 


6981977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است