گوناگون 02:15 - 09 شهریور 1393
درحالی‌که با ورود نخستین محموله‌های کمک‌های غذایی و دارویی به غزه، حیات به این باریکه بعد از ۲‌ماه حملات مرگبار برگشته‌است، نخستین ارزیابی‌ها از میزان تخریب در این منطقه، ابعاد تازه جنایتی که صهیونیست‌ها مرتکب شده‌اند را مشخص می‌کند.

دیروز گزارش مشترکی توسط صلیب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل منتشر شد که حاوی ارزیابی میزان خسارات وارد شده به خانه‌ها و ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه بود. در این گزارش با اشاره به تخریب شدن 17هزار خانه در حملات 2ماهه رژیم صهیونیستی به غزه، آمده است: بازسازی این منطقه 20سال زمان می‌برد. در این گزارش بین‌المللی آمده است: 5هزار واحد و ساختمان غزه که در حملات سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی تخریب شده بودند، هنوز بازسازی نشده‌بودند که حملات تازه روی داد و ساختمان‌های ویران اضافه شد. به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش

تهیه شده توسط صلیب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل از کمبود 75هزار واحد مسکونی در غزه برای جمعیت یک میلیون و 800هزار نفری این منطقه حکایت دارد.در این گزارش آمده است: با توجه به ظرفیت گذرگاه غزه برای عبور محموله‌های مصالح ساختمانی برای بازسازی این منطقه، بازسازی غزه حتی اگر همین امروز شروع شود 20سال زمان می‌برد. از گذرگاه غزه روزانه 100کامیون مصالح ساختمانی عبور می‌کند.در 2‌ماه حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه، نزدیک به 2200شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنگ غزه که توسط رژیم صهیونیستی و با بهانه کشته شدن 3شهرک نشین این رژیم در کرانه باختری و متهم کردن حماس به این کار آغاز شد، هفته گذشته به‌دنبال توافق دوطرف برای یک آتش‌بس بدون محدودیت در مذاکرات قاهره متوقف شد. بخش عمده‌ای از شرایط جنبش مقاومت در این توافق نامحدود محقق شده‌است. ازجمله این شرایط، کاهش محدودیت حصر غزه و همچنین افزایش حریم ماهیگیری از دریای مدیترانه و در ساحل غزه برای ماهیگیران فلسطینی است.رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز از نتایج نظرسنجی خبر دادند که نشان می‌دهد، بیش از 60درصد اسرائیلی‌ها، این جنگ را شکستی برای تل‌آویو می‌دانند.

طرح محمود عباس برای کشور فلسطین

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که محمود عباس طرحی سه مرحله‌ای را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین تدوین کرده است و این طرح توسط رهبران فلسطینی با توافق جنبش حماس در راس اولویت‌ها قرار دارد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، براساس این طرح محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، یک مهلت زمانی 4ماهه به آمریکایی‌ها داده می‌شود تا مرزهای کشور آتی فلسطین را ترسیم کنند که بتوانند رژیم صهیونیستی را برای به رسمیت شناختن آن راضی کنند. درصورتی‌که دوطرف با این مسئله موافقت کنند مذاکرات فوری که دارای سقف زمانی است آغاز می‌شود و در جریان آن از تل‌آویو خواسته می‌شود تا نقشه‌ای را که دارای مرزهای اسرائیل است ارائه دهد.

اما درصورتی که این اقدامات شکست بخورد مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت کشورهای عربی به شورای امنیت می‌روند تا خواهان اخراج صهیونیست‌ها از اراضی فلسطین در دوره زمانی مشخص شوند. اما درصورتی که این اقدام نیز شکست بخورد رهبران فلسطینی گزینه سوم را اجرا خواهند کرد و به تمام سازمان‌های بین‌المللی ازجمله دادگاه کیفری ملحق خواهند شد و محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی را آغاز خواهند کرد.روزنامه الشرق‌الاوسط به نقل از منابع خود نوشته‌است، این طرح در نشست اخیر سازمان آزادیبخش فلسطین تدوین شد و عباس در دیدار اخیر خود در دوحه با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درخصوص این طرح توافق کرده‌اند.

قرار است عباس یک هیأت فلسطینی را با حضور صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و ماجد فرج، مدیر دستگاه اطلاعات این تشکیلات به واشنگتن اعزام کند تا آنها در دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا این طرح محمود عباس را به‌صورت کامل مطرح کنند و از موضع آمریکا در قبال این طرح آگاه شوند. اما این اقدام پس از نشست شورای وزرای عرب در قاهره برگزار خواهد شد.همزمان روزنامه هاآر‌تض گزارش داد که عباس به آمریکایی‌ها اعلام کرده است مردم فلسطین مدت زمان طولانی منتظر نخواهند ماند تا اسرائیلی‌ها برای عقب‌نشینی از اراضی اشغالی قانع شوند. به نوشته این روزنامه، عباس خواهان این است که هرچه سریع‌تر مرزها مشخص شود.


4604803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است