علمی فناوری 10:37 - 05 اردیبهشت 1394
سرپرست مرکزپژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
سرپرست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اجرایی شدن پروژه آگاهی بخشی حرفه‌ داروسازی برای نخستین بار در کشور توسط یکی از دانشجویان این مرکز خبر داد.

اجرایی شدن پروژه "آگاهی بخشی حرفه‌ داروسازی" برای نخستین بار در ایران

دکتر پروین پاسالار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، در این خصوص تصریح کرد: در دو سال گذشته کمپین‌های متعددی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد که هدف از برگزاری آن‌، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و نیز اطلاع‌رسانی به مردم بوده است.

وی در ادامه افزود: یکی از این کمپین‌ها "کمپین داروسازت را بشناس" بود که با هدف اجرای اطلاع رسانی در خصوص نحوه‌ خدمات دارویی و نیز انتظارات مردم از داروساز راه اندازی شد و نشان داد داروساز کسی نیست که تنها پشت پیشخوان بایستد و نسخه بپیچد بلکه می‌تواند خدمات متعددی را به مردم ارائه دهد.

پاسالار در خصوص "کمپین داروسازت را بشناس" خاطرنشان کرد: برای نخستین بار میلاد بهروزی دانشجوی ورودی سال 90 دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، زنجان، آزاد تهران و اصفهان طرحی را به ‌عنوان پایلوت برای حرفه داروسازی انجام دادند که هدف از آن شناخت بیشتر داروسازی برای شاغلین حرف پزشکی و مردم بود.

وی افزود: در ابتدای طرح برای دانشجویان داروسازی دوره‌ خودشناسی برگزار شد تا از راه خودشناسی و خودباوری از توانمندی‌های یک داروساز مطلع شوند و محدود به تئوری‌ها نباشد و بتوانند تجاربی را که در طی شش سال آموزشی به دست می‌آورند در جامعه ارائه دهند.

پاسالار در پایان تصریح کرد: برخلاف کمپین‌های گذشته، در این طرح یک فرآیند آموزشی برای دانشجویان برگزار شد تا آنها با آمادگی کامل در این کمپین شرکت کنند. بدین منظور به مدت دو هفته دوره های آموزشی برگزار شد تا توانمندی علمی دانشجویان درزمینه شرح‌حال گیری، ارائه مشاوره دارویی و ارتقاء آموزش ابزارهای دارو رسان به مردم و همچنین توانمندی‌های اجتماعی‌ آنها درزمینه ارتباط عمومی، مسئولیت‌پذیری و خودباوری بهبود یابد.

انتهای پیام


6256356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال حاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی گفت: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مطالعه جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آی‌وی‌آی‌جی حدود ۳۵ درصد در کشور افزایش داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان حوزه فضایی معتقدند که اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است