استانی 11:13 - 03 اردیبهشت 1393
عرفانی نسب:
سنندج – خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان از تسکیل ستادی استانی و شهرستانی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در این اداره کل خبر داد.

ستاد ویژه برای تحقق شعار سال در آموزش و پرورش کردستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، سالار عرفانی نسب صبح امروز در گردهمائی مدیران و روسای آموزش و پرورش کردستان که در سنندج برگزار شد، اداره کل آموزش و پرورش به دلیل گستردگی سطح فعالیت های که دارد ستادی را برای تحقق شعار سال جاری تشکیل داده و این ستاد موظف است که برنامه های کاربردی را در این عرصه ارائه کند.

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه پیگیری عملیاتی کردن شعار سال در سطح شهرستانها و مناطق و مدارس استان کردستان شد و افزود: در اولین فرصت برای پیگیری اقدامات و بررسی مصادیق اجرای شعار سال، گفتگو و تبادل نظر در این خصوص باید ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق کارگروه های ویژه ای را راه اندازی و به صورت مستمر و مرتب گزارش عملکرد خود را به ما اعلام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه آموزش و تربیت زیربنائی ترین دستگاه و اداره دولتی در راستای تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی به شمار می رود، بیان کرد: انتظار می رود که بتوانیم در سال جاری و با بهره برداری از تمامی امکانات و ظرفیت های در اختیار اقدامات مناسبی را برای تحقق مدیریت جهادی با عزم ملی در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم.

وی اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی را چهار  واژه اساسی شعار سال عنوان نمود و با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات کشور به ویژه در دو مقوله فرهنگ و اقتصاد نیازمند عزم ملی و اراده آحاد جامعه است، گفت: مدیریت جهادی دارای مضمونی زیبا و از پیشینه اعتقادی خاصی برخوردار است و باید همه مسئولین و دست اندرکاران با اعمال سبک مدیریت جهادی برای انجام کارها و ماموریت کمر همت ببندند.

عرفانی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی، گفت: ارتقاء و منزلت معلم در سطح جامعه و تکریم زحمات و تلاش معلمان و فرهنگیان به عنوان محور اصلی فعالیت های سال جاری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه همه ساله دستورالعملی به همین مناسبت از سوی ستاد بزرگداشت مقام معلم به تمامی شهرستان ها و مناطق ابلاغ می می شود، یادآور شد: باید با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه برای تجلیل از معلمان عزیز در سطح مدارس، شهرستان و استان فراهم شود و در این راستا رعایت منزلت و جایگاه معلمان نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تشکیل منظم جلسات ستاد بزرگداشت مقام معلم در سطح شهرستانها با حضور فرمانداران، خواستار برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه با حضور مسئولین محلی، بکار گیری کلیه ظرفیت ها و برنامه ریزی دقیق شد واظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای حضور مسئولین در مدارس به منظور تبریک و دیداربا معلمان فراهم گردد.

وی از تمهید مقدمات و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم استانی و تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری خبر داد و با بیان اینکه همزمان با سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم، نهمین یادواره شهدای فرهنگی استان نیز به منظور تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و شهدای شاخص دانش آموزی برگزار می شود، اظهار داشت: تجلیل از جلوه های ویژه معلمی و پیشکسوتان فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم به شمار می رود.

عرفانی نسب در پایان سخنان خود در این نشست برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی در بین دانش آموزان و فرهنگیان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته عنوان کرد و خواستار برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با حضور فرهنگیان و خانواده های آنان در یکی از روز های هفته بزرگداشت مقام، اطلاع رسانی و فراخوان لازم در این خصوص در راستای بزرگداشت مقام معلم و توسعه فرهنگ ورزش شد.


3557087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است