فرهنگی‌هنری 12:57 - 10 فروردین 1396
ایسنا نوشت:‌ هاروکی موراکامی کتاب جدیدش را با عنوان «وقتی از نوشتن حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» معرفی کرد.

«وقتی از نوشتن حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم»، تازه‌ترین کتاب موراکامی

هاروکی موراکامی، نویسنده برجسته ژاپنی که به تازگی خبر چاپ رمان دو جلدی‌اش منتشر شد، اعلام کرد اثر جدیدش «وقتی از نوشتن حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» نام دارد و به زودی روانه بازار می‌شود.

«دایریو کوریو» نوشت: «وقتی از نوشتن حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» مقاله‌ای بلند با موضوع ادبیات است و او در این کتاب به داستان‌نویس شدن‌اش، تاثیر نوشتن بر او و تجربیات خود هم به عنوان نویسنده و هم خواننده پرداخته است.

موراکامی که مشهورترین نویسنده حال حاضر ژاپن محسوب می‌شود،‌ در این کتاب- مقاله به نویسندگانی چون فرانتس کافکا، ریموند شندلر، فئودور داستایوفسکی و ارنست همینگوی اشاره کرده است.

تاسکتس انتشاراتی اسپانیایی است که این کتاب را در روز چهارم آوریل 2017 (15 فروردین 1396) به چاپ می‌رساند.

این ناشر عنوان کرده که موراکامی نویسنده‌ای خجالتی است و حرف زدن در مورد خودش، برای او بسیار سخت است. با این حال او در «وقتی از نوشتن حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم»، درباره خود در دو جایگاه نویسنده و خواننده نوشته و تجربیاتش در این مورد را با مخاطبانش در میان گذاشته است. علاوه بر این، این کتاب دربردارنده توصیه‌هایی برای افرادی است که سودای نویسنده شدن را در سر می‌پ‍‌رورانند.

موراکامی پیش از این اثری به نام «وقتی از دو حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» را منتشر کرده بود و در آن به دلایل خود برای دویدن و تجربیات خود در انجام این ورزش پرداخته بود.

هاروکی موراکامی بیش‌تر کتاب‌هایش را به سبک سوررئال به نگارش درآورده‌ است و آثارش تاکنون به بیش از 50 زبان برگردانده شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است.

57242


8956812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر سریال «مشاور» گفت: همه باید بدانند ما حمله نکردیم بلکه ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است