استانی 14:32 - 09 آبان 1393
هم‌زمان با سراسر کشور
همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، ظهر امروز در شهرها و روستاهای استان قزوین برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در مناطق مختلف قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم مذهبی کهن در ایران اسلامی بوده‌ است.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودک شش ماهه  در روز عاشورا است که هر ساله در نخستین جمعه از محرم‌الحرام در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود.

امروز جمعه نهم آبان ماه مصادف با ششم محرم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای شهرستان آبیک برگزار شد.

این همایش در شهر آبیک در حسینیه ورزشکاران، جوار گلزار شهدای گمنام و مسجد موسی‌بن جعفر (ع) و در شهر خاکعلی و روستاهای زیاران، قشلاق، ناصرآباد، کوندج و حاجی‌تپه و با حضور مادران و شیرخوارگان و کودکان برگزار شد.

مادران با ملبس کردن فرزندان و کودکان خود به لباس سبز و سفید، پیشانی‌بندهای رنگارنگ و با تکان دادن آنان، به یاد شهید شش ماهه کربلا زمزمه لالایی را سر دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه ورزشکاران شهر آبیک بر پرهیز از استفاده از ماهواره در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: والدین باید مراقب برنامه‌های گوشی و برنامه‌های ماهواره باشند که در تربیت فرزندانشان تأثیر خواهد گذاشت.

سیدجلال حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه بی‌حجابی در فرزندان تاثیر منفی می‌گذارد مطلوب است بانوان به رعایت حجاب توجه ویژه داشته باشند و در راستای تربیت صحیح و دینی فرزندان گام‌های موثری بردارند.

به گزارش فارس، یکی از روحانیان شهرستان آبیک نیز در همایش شیرخوارگان حسینی که در جوار گلزار شهدای گمنام شهر آبیک برگزار شد، اظهار کرد: طبق حدیثی از امام باقر (ع)، مادران باید محبت پیغمبر اکرم (ص) ، محبت فرزندان رسول اکرم (ص) و تلاوت قرآن را در تربیت فرزندانشان بگنجانند.

حجت‌الاسلام محمد صادقی با تاکید بر اینکه مادران نباید فرزندانشان را پای ماهواره بنشانند، افزود: مادران باید فرزندان را قرآنی پرورش و تربیت کنند و آنان را به سمت کلاس‌های آموزشی قرآن سوق دهند تا قرآنی تربیت شوند.

وی افزود: مادران باید باید به تربیت فرزندان اهمیت دهند یعنی همان گونه که به غذای جسمشان اهمیت می‌دهند باید به غذای روحشان اهمیت داده و توجه خاصی در این زمینه داشته باشند.

این روحانی گفت: بانوان باید در تربیت فرزندان خود از حضرت لیلا (س) و حضرت رباب (س) و همچنین مادران شهدایی چون مادر شهید فهمیده تأسی کنند و در رعایت شئونات اسلامی کوتاهی نورزند.

صادقی ادامه داد: حضرت رقیه (س) فرزند سه ساله امام حسین (ع) در خرابه شام خطاب به حضرت زینب (س) فرمود که یک تکه پارچه بر سرم بگذارید تا نامحرم موی مرا نبیند که می‌طلبد بانوان در رعایت حجاب کوتاهی نورزند.

بر اساس این گزارش، در این همایش‌ها روحانیان و سخنرانان در خصوص واقع کربلا مطالبی را بیان کردند و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نیز در رثای کودک شش ماهه مداحی و مرثیه‌سرایی کردن و حضار شرکت‌کننده در همایش‌ها در سوگ شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.


5083002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است