اقتصادی 07:23 - 29 بهمن 1396
اپراتور تی موبایل افشاگری کرد
اپراتور تی موبایل به تازگی اعلام کرده است که بارها در معرض سوءاستفاده مجرمان سایبری و هکرها به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین قرار گرفته است.

آسیب‌پذیری اپراتورها در برابر استخراج ارزهای دیجیتالی

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.  

حالا یکی از بزرگترین اپراتورهای مهم و فعال در جهان به نام تی موبایل (T-Mobile ) نیز به تازگی اعلام کرده است که شبکه و زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطاتش به شدت تحت تاثیر حمله سایبری و نفوذ هکرها به منظور استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین قرار گرفته است.

شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.

مدیران این شرکت بر این باورند که تعدادی از هکرها و مجرمان سایبری قصد داشتند از طریق انتشار امواج رادیویی و ایجاد اختلال در بسترهای ارتباطی و اینترنتی تی موبایل، به شبکه، حساب‌های کاربری و IP آدرس‌های کاربران و مشتریان این اپراتور نفوذ پیدا کرده و بدین وسیله هم اقدام به کسب درآمد و استخراج ارز دیجیتالی کنند.

مدیران تی موبایل از این مساله ابراز نگرانی بسیاری کرده‌اند و در تلاشند تمامی احتمالات و تهدیداتی که هکرها برای این اپراتور ایجاد کرده‌اند را برطرف سازد.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

انتهای پیام


9681725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است