استانی 18:30 - 08 شهریور 1393
در کارگروه تخصصی توسعه فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر در بیرجند
در کارگروه تخصصی توسعه فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر در بیرجند که با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل شد هفت طرح در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

7 طرح در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بعد از ظهر امروز کارگروه تخصصی توسعه فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر در بیرجند با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

در این کارگروه هفت طرح مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

طرح طراحی و ساخت توربین بادی دیفیوزری( تورباد) یکی از این طرح‌ها بود که برای اجرای این طرح 350 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

طراحی و ساخت ساختمان آموزش با مصرف انرژی صفر در اقلیم کویری ایران یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌ انرژی‌های تجدیدپذیر استان مطرح شد.

از دیگر طرح‌های مطرح شده در این کارگروه می‌توان به طرح تولید پنل‌های فنوولتائیک منوکریستال با راندمان بالاتر، ساخت دستگاه نمونه‌گیری رفتارهای پانل فنوولتائیک و تعیین توان خروجی با اعتبار مورد نیاز 65 میلیون تومان، طراحی و ساخت اینورتر تکفاز خورشیدی برای مصارف خانگی با اعتبار مورد نیاز 42 میلیون تومان، طراحی و ساخت ردیاب خورشیدی دو بعدی با اعتبار مورد نیاز حدود 27 میلیون تومان و طرح تاسیس آزمایشگاه مرجع انرژی‌های تجدیدپذیر و ریز شبکه‌های هوشمند با اعتبار مورد نیاز 200 میلیون تومان اشاره کرد.

گفتنی مصوبات این جلسه شامل مورد زیر بود

1- طرح طراحی و ساخت توربین بادی دیفیوزری( تورباد) کلیات این طرح در این کارگروه پذیرفته شد و جزئیات برای بررسی باید به دبیرخانه ستاد انرژی‌های تجدید‌پذیر فرستاده شود و بعد از دفاع از طرح توسط طراح این طرح و پذیرفته شدن آن 350 میلیون تومان اعتبار بلاعوض به این تعلق گیرد.

2-  طراحی و ساخت ساختمان آموزش با مصرف انرژی صفر در اقلیم کویری ایران باید از طریق بهینه‌سازی سوخت مورد بررسی قرار گیرد.

3- تاسیس آزمایشگاه مرجع انرژی‌های تجدیدپذیر و ریز شبکه‌های هوشمند توسط معاونت فناوری از طریق شبکه آزمایشگاهی بررسی شود.

همچنین مقرر شد طرح‌های طراحی و ساخت اینورتر تکفاز خورشیدی برای مصارف خانگی و طراحی و ساخت ردیاب خورشیدی دو بعدی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود و تسهیلات مورد نیاز را از این طریق دریافت نماید.

مدیر کارگروه انرژی‌های تجدیدپذیر خراسان جنوبی  نیز در این جلسه اظهار داشت: کارگروه تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر خراسان جنوبی حدود 24 عضو فعال علمی و اجرایی دارد.

سید علیرضا ذوالفقاری تصریح کرد: در کارگروه تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر استان 15 طرح ارائه شده که از این تعداد هفت طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفته و اعتباری بالغ‌بر 980 میلیون تومان برای اجرای این طرح‌ها موردنیاز است.


4603045
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است