فرهنگی‌هنری 13:07 - 02 مهر 1401

روایت وزیر ارشاد از فوت مهسا امینی/هنرمندان جامعه را دوقطبی نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی امروز شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور در هنرستان موسیقی پسران تهران به همراه تعدادی از هنرمندان در آیین آغاز سال تحصیلی این مجموعه آموزشی شرکت کردند.

گزارش آقای مدیر و چند نکته درباره اتفاقات اخیر کشور

در ابتدای این مراسم که اجرای آن برعهده اسماعیل آذر کارشناس حوزه شعر و ادبیات همراه بود، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران توضیح داد: امروز برای یکصد و چهارمین بار است که شاهد آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی هستیم. اکنون ما در پایتخت هنرستان موسیقی دختران و پسران داریم که در کنار هنرستان هنرهای زیبای تهران و هنرستان کمال الملک جزو مهم‌ترین مجموعه‌های آموزشی ما هستند. این اهمیت زمانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد که هنرستان کمال الملک تهران روزگاری دفتر کار این نقاش برجسته بوده است. به هر حال هنرستان‌های ما دربرگیرنده شرایطی بوده که چهره‌های بسیار موفق و نام آشنایی در آن تربیت شدند. این در حالی است که در این چند مدت نهایت تلاش خود را انجام دادیم که تمرکز آموزشی حضور هنرستان‌ها فقط به تهران محدود نشوند و در شهرستان‌ها نیز هنرستان داشته باشیم. در این راستا سال آینده هنرستانی را در شهر ری افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط این سال‌های موسیقی در کشور تصریح کرد: بنده معتقدم اگر در این عرصه می‌توانستیم روی داشته‌های خودمان ایستادگی کنیم قطعاً شاهد شرایط بهتری بودیم. موضوعی که امیدوارم بتوانیم در رابطه با آن به شرایط موثرتر و بهتری دست پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره به اتفاقات اخیر در کشور هم توضیح داد: این روزها ملت ایران در سوگ عزیز از دست رفته است. قطعاً ملت ایران هرگز راضی نیست که خانواده‌های دیگر عزادار و به نیروهای امنیتی کشور بی حرمتی شود.

افتتاح سالن کنسرت، تاسیس هنرستان در استان‌ها و چند داستان دیگر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مجموعه‌های آموزشی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر کدام سرمایه فرهنگ و هنر این سرزمین به شمار می‌رود و در این میان هنرستان موسیقی پسران همچون گنجینه‌ای نقش بسزایی در توسعه آموزش هنر با اصالت این مرز و بوم دارد. در سال گذشته ۹ هنرستان جدید در کشور آغاز به کار کرد و افتتاح ۲۰ هنرستان دیگر هم در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر مقرر شده تا پایان فعالیت چهارساله دولت مردمی، هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه داشته باشد.

اسماعیلی توسعه آموزش هنر در سراسر کشور را یکی از سرفصل‌های تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی دانست و گفت: فرزندان سراسر ایران مستعد بهره‌مندی از آموزش‌های هنری و شکوفایی استعدادهای خود هستند و وزارت فرهنگ می‌کوشد امکان رویش این استعدادها را در سراسر کشور فراهم کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در ماه‌های اخیر چند سالن با استانداردهای روز دنیا برای اجرای موسیقی در شهرهای چون ساری و ارومیه در حوزه موسیقی افتتاح کردیم و به زودی سالن‌های کرمان، اراک و یزد هم به بهره برداری می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاهد شور و نشاط فرهنگی در کشور هستیم، گفت: برخی دشمنان با تبلیغات منفی و دروغین به دنبال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند حال آنکه نقاط قوت درخشانی و بزرگی در کشور وجود دارد.

روایت اسماعیلی از واکنش رییس جمهور نسبت به فوت مهسا امینی

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه در فضای عمومی کشور با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم، گفت: ملت ایران، ملتی یکپارچه و منسجم است که در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستیم و در جنگ روایت‌ها باید این اتحاد ملی را به رخ بکشانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در روزهای اخیر درگذشت دختر عزیز سرزمینمان موجب ناراحتی همه مردم شده است؛ همان گونه که آقای رئیس جمهور هم در تماس با پدر آن مرحومه گفتند: «گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده ام»، اما بدخواهان تالم خاطر و ناراحتی ملت را به مساله‌ای امنیتی تبدیل می‌کنند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در چنین شرایطی است که اهالی فرهنگ و هنر می‌بایست به میدان بیایند و پیشتاز امیدبخشی در جامعه باشند زیرا مردم از هنرمندان همین انتظار را دارند. من معتقدم باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کنیم. نقد و گفتگو و اعتراض در کشور ما پذیرفته است که باید از طریق رسانه‌ها منتقل شود اما در این شرایط نباید با هیجان‌زدگی، امنیت و آرامش کشور را نادیده گرفت.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این هنرستان در کنکور سراسری دانشگاه‌ها تقدیر به عمل آمد.


11696322
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است