ورزشی 04:01 - 29 بهمن 1397
داستان‌های تاریخ فوتبال
خبرگزاری ایسنا ۳۴۰ کشته برای یک گل
گل لحظه آخر سرگی شوتسوف در دیدار اسپارتاک مسکو و هارلم در جام یوفا مرگ ۳۴۰ نفر را رقم زد.

۳۴۰ کشته برای یک گل

به گزارش ایسنا، سرگی شوتسوف یک سال پس از گلزنی در دیدار رفت اسپارتاک مسکو برابر هارلم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام یوفا (۲۰ اکتبر ۱۹۸۲) گفت که کاش هرگز این گل را به ثمر نمی‌رساند. ورزشگاه لوژنیکی برای این دیدار مهم پر از تماشاگر بود. در آن دوران رؤیای تیم میزبان پیروزی ۲ بر صفر بود تا در بازی برگشت با خیال راحت کار کند. اسپارتاک با یک گل پیروز شد و بازی تا لحظاتی دیگر به پایان می‌رسید. برخی از هواداران شروع به ترک ورزشگاه کردند با این احساس که پیروزی یک بر صفر نتیجه بدی نیست اما شوتسوف در آخرین لحظه گلزنی کرد. این گل باعث شد بازی ۲ بر صفر شود و کسانی که در حال خروج از ورزشگاه بودند متوجه شدند یک گل به ثمر رسیده است.

داور سوت پایان را به صدا در آورد و تماشاگرانی که در ورزشگاه مانده بودند در حال خروج شروع به شادی کردند. در این مسیر با کسانی که هنوز در راهرو و جلوی در بودند برخورد کردند چون آنها در حال بازگشت بودند و می‌خواستند بدانند چه اتفاقی افتاده است. هواداران می‌خواستند مطمئن شوند چه تیمی گلزنی کرده و آیا پیروزی ۲ بر صفر تیمشان رقم خورده است یا نه.

این برخورد میان هوادارانی که با شدت از دو جهت مختلف می‌آمدند شدید بود. البته یک برخورد نبود و به راهروها و پله‌های ورزشگاه هم کشیده شد. آن‌هایی که از عقب می‌آمدند جمعیت زیادی که میان یک گروه دیگر متوقف شده بودند را هل می‌دادند. گروهی که وسط دو دسته گرفتار شده بود با فشار گروهی که پشت سرشان قرار داشت نیز رو به رو شده بودند. در این هرج و مرج، نیروهای امدادی وارد عمل شدند اما خیلی کند پیش رفتند. نیروهای امدادی آمادگی لازم را نداشتند. مأموران خیلی دیر وارد جریان شدند و زمانی که این کار را کردند تنها می‌خواستند فاجعه گسترده‌تر نشود. شوروی می‌خواست این خبر به بیرون از کشور درز پیدا نکند. آنها تعداد کشته‌ها را ۶۲ نفر اعلام کردند و به نشانه عزا ورزشگاه را برای دو بازی بعد بستند.

باید سال‌ها می‌گذشت و گورباچف روی کار می‌آمد تا پرونده‌ها باز شود. تعداد واقعی قربانیان ۳۴۰ نفر بود. این هزینه گل لحظه آخر شوتسوف بود. فاجعه هیلزبورو باعث شد روس‌ها خیلی احساس شرمندگی نکنند.

گل شوتسوف حداقل یک ارزش داشت. اسپارتاک در بازی برگشت ۳ بر یک شکست خورد و به دلیل پیروزی ۲ بر صفر در دیدار رفت توانست به دور بعد صعود کند. حریف اسپارتاک در مرحله یک هشتم نهایی، والنسیا بود. تیم روسی توانست نماینده اسپانیا را پشت سر بگذارد اما در یک چهارم مقابل اندرلخت حذف شد.

انتهای پیام


10057523
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال گفت: بازی با ترکمنستان می‌تواند تجربه‌ای برای بازیکنان جوان باشد به شرطی که از این بازیکنان استفاده شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان زمان ثبت نام از علاقمندان به تصدی پست ریاست فدراسیون دو و میدانی اسامی نامزدها مشخص شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان زمان ثبت نام از علاقمندان به تصدی پست ریاست فدراسیون دو و میدانی اسامی نامزدها مشخص شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم منتخب کشتی آزاد جوانان کشورمان با اختلاف امتیاز بالا، به عنوان قهرمانی رقابت‌های بین المللی جام قهرمانان در آنتالیا ترکیه رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم والیبال شهرداری ارومیه در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست و حذف طبیعت اسلامشهر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم والیبال شهرداری ارومیه در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست و حذف طبیعت اسلامشهر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته استیناف آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتبال ایران فردا نخستین تمرین تاکتیکی خود را برای دیدار برابر ترکمنستان برگزار خواهد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوشان فوتبال ایران در نخستین روز اردوی خود، تمرین ریکاوری انجام دادند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوشان فوتبال ایران در نخستین روز اردوی خود، تمرین ریکاوری انجام دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است