به گزارش ایسنا، علی امام با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشی توسط شرکت مشاور تعیین شده توسط شرکت مترو خاطرنشان کرد: در این مطالعه ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تحریم ها ناچار به استفاده از پدهای تولید داخل برای کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط ۷ بودیم که پس از بررسی و آزمایش های بسیار از نمونههای مشابه خارجی استفاده کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردیم.
امام با اشاره به این که این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهره برداری از خط در ساعات محدودی ادامه دارد، عنوان کرد: در نهایت تا پایان سال جاری تمام پدهای در نظر گرفته شده برای خط ۷ نصب میشود.
مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: همچنین با نصب تعدادی سنسور در سطح و در داخل تونل ها سعی شده از ارتعاشات و صداهای اضافی که ممکن است به دلیل مشکلات هندسی باشد، مطلع شویم. البته بخش عمده ای از این مشکلات هندسی در جریان رفع نقایص خط ۷ مرتفع شده است.
بنا براعلام روابط عمومی مترو تهران، وی در پایان اظهار کرد: پس از تعطیلی خط 7 در سال 96 که با هدف رفع نواقص ایمنی و فنی انجام شد بسیاری از نقایص از جمله عیوب هندسی، عرضی و تراز و فاصله ریل ها در بیش از 8000 متر از مسیر اصلاح شد. انجام این اقدام ضمن برطرف کردن ریسک خروج قطار از ریل به کاهش ارتعاش و صداهای اضافه در این خط کمک شایان توجهی میکند.
انتهای پیام