استانی 14:21 - 15 اسفند 1393
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی:
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت:حرکت راهیان نور یک اقدام جهادی و خود جوش از سوی مردم ایران اسلامی است.

حرکت راهیان نور یک اقدام جهادی و خود جوش از سوی مردم ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می شود.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در خطبه نخست این شهر اظهار داشت: همه ما باید اراده خداوند را مهم بپنداریم و نسبت به اراده خداوند کفر نورزیم.

افراز بیان کرد: خدا اراده کرده که مستضعفان حاکم بر جهان و وارث جهان شوند و مطمئن باشید که اراده خدا هتمی است و با اراده انسان‌ها فرق دارد.

وی افزود: خدا اراده کرده که ما الگو باشیم و وارث زمین گردیم ما هم باید در این راه حرکتی کنیم تا بتوانیم الگو باشیم.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه اولین وظیفه الگو بودن علم است ابراز داشت: کسی که می‌خواهد الگو باشد باید از بقیه عالم تر باشد، حداقل باید حلال و حرام و موقعیت خودمان را بدانیم و کاری انجام ندهیم که این الگو بودن از بین رود.

افراز خاطرنشان کرد: باید اعمالمان را مخلصانه انجام دهیم تقوا رضای الهی مدنظر باشد و اخلاص شرط قبولی اعمال است.

وی بیان کرد: اگر کاری انجام دادیم با اخلاص باشد و منتظر تشکر دیگران نباشیم و کار را برای خدا رضای خدا انجام بدهیم و مطمئن باشیم که خدا قدردان است.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در خطبه دوم با بیان اینکه تقوا باید در زندگی اصل قرار بگیرد اضافه کرد: برای به دست آوردن تقوا و حفظ آن در زندگی به اهل بیت متوسل شد و هر چه به راه و روش اهل بیت نزدیکتر باشیم در این راه موفق هستیم.

افراز با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی یادآور شد: هرکس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه و ثمر دهد در برابر هر چه از آن به دست می آید پاداش نزد خداوند دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز یکی از اساسی ترین راه توسعه اجتماعی است و بر ما نیز وظیفه است که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درخت و درختکاری بکوشیم.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی تاکید کرد: مردم نسبت به فضای سبز شهری با شهرداری همکاری کنند تا فضای شهری سر سبزتر شوند.

افراز  اشاره ای به روز 20اسفند روز ملی راهیان نور کرد و گفت: کاروان راهیان نور یک حرکت جهادی خود جوش از سوی مردم ایران اسلامی است که با همراهی و حمایت مسئولین به یک فرهنگ زیبا در راستای افزایش بصیرت و معنویت انجام می گیرد که لازم است از متولیان این امر تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم با فرهنگ شهدا خودمان را بشناسیم و در دیدار از مناطق جنگی در ایام نوروز اگر قصد سفر دارید حتما این مناطق را در برنامه خودتان قرار دهید.

انتهای پیام/82021

 

 

 


5985380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است