استانی 21:53 - 08 فروردین 1394
آیت‌الله دستغیب خواستار شد
نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) در بحث ورودی‌های حرم مطهر (ع)، دچار مشکل است که انتظار می‌رود شهرداری شیراز فضایی فراهم کند که زمینه باز شدن آن‌ها فراهم شود.

رفع مشکل ورودی‌ها به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از حوزه دفتر شهردار این شهر، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار نوروزی شهردار شیراز، معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری شیراز با وی، اظهار داشت: شهرداری در بحث آستان مقدس احمدی و محمدی تلاش‌های خوبی انجام داده؛ که جا دارد از مسئولان آن تشکر کنم.

وی بابیان این‌که پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال در ابعاد مختلف قابل‌توجه و تحلیل است، گفت: حقیقت این است که همدلی و هم‌زبانی در جامعه ما یکی از عمده‌ترین ضروریات بوده و در شرایط کنونی تحکیم رابطه دولت و ملت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری، افزود: کلام و سیره حضرت فاطمه (س) در این بهار فاطمی می‌تواند الهام‌بخش ما در این مسیر بوده و بسیاری از دقایق و ظرافت‌ها را از آن برداشت کنیم.

وی به دعاهای نیمه‌شب دختر پیامبر اکرم (ص) در مورد همسایه‌ها و دیگران اشاره کرد و گفت: پیام‌های این کلام و سیره و نظایر آن‌ که در برخی روایات دیگر وجود دارد برای ما بسیار است؛ درواقع اگر کسی در مورد دیگری دعا کند، خداوند اول آن دعا را بر خود او اجابت خواهد کرد.

آیت‌الله دستغیب، تصریح کرد: تحولی که در سایه دعا برای یکدیگر در زندگی انسان‌ها به وجود می‌آید علاوه بر خیروبرکت و رحمت اللهی، موجب ایجاد همدلی می‌شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با تأکید بر این‌که دعا و خیرخواهی افراد نسبت به یکدیگر علاوه بر برقراری ارتباط همدلی، قلبی و باطنی بین افراد و ایجاد هم‌زبانی باعث خواهد شد تا کینه از دل‌ها خارج شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما در اثر کینه به وجود می‌آید و بسیار راحت در برخوردها و دیدارها کوچک‌ترین توهم و تخیلی می‌تواند کینه را در دل جایگزین و نهادینه کند.

آیت‌الله دستغیب، تأکید کرد: برای رسیدن به همدلی و هم‌زبانی باید مواظب بود که برخی رفتارها و برخوردها موجب ایجاد کینه در دل‌ها نشود.

وی افزود: باید زمینه‌های ایجاد مهر و محبت و صمیمیت را در جامعه رواج دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از آثار دعا برای دیگران را از بین بردن حسد دانست و گفت: همگان وظیفه‌دارند در مورد یکدیگر و دیگران دعا کنند.

وی تحقق همدلی را درنتیجه تمسک به شیوه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: باید در سبک زندگی خود مراقبت کنیم.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: اگر به اساس و ریشه نگاه کنیم می‌بینیم بسیاری مطالب در رئوس و اصول کلام است که می‌تواند هم‌زبانی را در جامعه در معنای واقعی خود جلوه دهد.

وی تصریح کرد: سپاسگزاری از خداوند نسبت به نعمت‌ها و ابراز و اظهار آن نیز می‌تواند مقدمه‌ای برای مراحل دیگر گسترش هم‌زبانی در جامعه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که مقدرات انسان‌ها دست خداوند است اما خداوند یکی از پایه‌های تقدیر را سعی و تلاش خود انسان قرار داده، گفت: تلاش و کوشش متصدیان امر نسبت به جایگاه و مسئولیتی که دارند در بعد کارآمدی و توانمندی و از نظر امانت‌داری و تعهد نسبت به انجام وظایف نیز از پایه‌های تقدیر اللهی است.

وی افزود: کسی که مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرد در معرض امتحان است و غرور، اوج و خودبینی نباید فرد را بگیرد؛ بلکه باید از تقدیر احساس دلگرمی و پشتیبانی کند و مردم را همراه خود بداند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبری در پیام‌هایشان بسیار عمیق اندیشیده و با بینش جامع و همه‌طرفه و با درک موقعیت و لحظه‌ای که در آن قرار داریم رویکرد هرسال را با پیام‌هایشان اعلام می‌کنند.

وی افزود: نام‌گذاری هرسال از سوی مقام معظم رهبری، وسیله‌ای است برای توجه نسبت به اعم مسائل و دولت و کارگزاران نظام را در مسیر انجام وظایف و تکالیف خودشان هدایت می‌کند.

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد: باید دل‌های مردم این سرزمین مملو از مهر و محبت نسبت به یکدیگر و همدلی‌ها افزون شود، مردم نیز به‌واقع قدردانی کنند و بیان و گفتارشان با یکدیگر متفاوت نباشد زیرا زمانی همگان طالب حق بودند، نداهای متضاد نخواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش بابیان این‌که تلاش و کوشش سبب پیشرفت در امور می‌شود و امروز این پیشرفت در شهر مشهود است، گفت: از مسئولان برای بهره‌گیری از فرصت‌ها و امکانات در راستای ارائه خدمات به مردم تشکر کرده و برای آن‌ها دعا می‌کنیم که بیش از گذشته موفق باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) در بحث ورودی‌های حرم مطهر (ع)، دچار مشکل است که انتظار می‌رود شهرداری شیراز در سال جدید با سعی و تلاش بیشتر فضایی فراهم کند که زمینه باز شدن ورودی‌ها فراهم شود.

وی پارکینگ را یکی دیگر از مشکلات حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) دانست و گفت: در بحث احداث زائرسرا نیز فاقد نیازهای اولیه هستیم؛ ازاین‌رو خواستار تلاش و همکاری بین شهرداری و کسانی که در حرم مطهر (ع) مشغول به انجام‌وظیفه هستند برای ارائه وضعیت بهتر در این بخش هستیم.


6108048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است