استانی 15:20 - 06 مرداد 1396
امام جمعه ارومیه:
ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از مسئله فلسطین به عنوان محور وحدت مسلمانان در مقابل استکبار و اشغالگری دانست.

مسئله فلسطین محور وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به اهمیت مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: مبارزه با صهیونیسم و زیاده خواهی رژِم اشغالگر قدس را مسلمانان به هیچ وجه فراموش نمی کنند و همه مسلمانان در راه دفاع از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین آماده هستند.

وی ادامه داد: بر همه ملت مسلمان در همه کشورهای دنیا وظیفه است که از مظلومان دنیای اسلام دفاع کنند و باید توجه داشته باشیم که فلسطین بخش مهم و جدایی ناپذیر دنیای اسلام است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت کشور فلسطین و دفاع از مرز و بوم آنان گفت: مسئله فلسطین موضوعی فراموش نشدنی است و بهترین محور برای وحدت مسلمانان است و برتمام جهانیان وظیفه است تا از مسلمانان فلسطین حمایت کنند و در هیچ یک از اقدامات نباید آنان را تنها رها کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر قدرت مسلمانان است، گفت: این فریضه الهی دارای ۲ وجه سیاسی و عبادی است و اولین نمازجمعه اسلام در مسجد بنی سالم توسط پیامبر گرامی اسلام خوانده شده که این نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است.

حجت الاسلان قریشی اضافه کرد: اهمیت نماز جمعه بسیار بالاست و مسائل مهم سیاسی روز در آن مطرح می شود و هر کسی به سوی این فریضه الهی قدم بردارد جزو افراد بهشتی است و خداوند متعال او را از عذاب الهی دور می کند.

وی با اشاره ابه لزوم توجه به مساله محرم و نامحرم اظهار کرد: مسئولان ورزشی استان دقت کنند که سالن های ورزشی و محیط های ورزشی برای حمایت از ورزشکاران است و باید در کنار آن مسئله محرم و نامحرم مورد توجه باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: باید از کینه‌توزی در جامعه دوری پرهیز کرد و خانواده‌ها نیز از این امر دوری کنند چرا که این کار مورد پسند خداوند متعال نیست و نزدیکی دل‌ها به یکدیگر از این موضوع ناپسند جلوگیری می‌کند.


9301759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است