سیاسی 18:21 - 29 مهر 1393
در جلسه کمیسیون اصل90 عنوان شد؛
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اظهارات رئیس استاندارد محیط زیست واردات بنزین یورو 4 نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

ابتکار: واردات بنزین عامل کاهش آلودگی هوا/ پیروزبخت: اطلاعاتی از میزان آلایندگی بنزین پتروشیمی ها نداریم

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از جلسه کمیسیون اصل 90 با حضور رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان استاندارد، مدیران سازمان پتروشیمی، سازمان بازرسی، سازمان کنترل کیفیت هوا و نمایندگان کمیسیون های بهداشت و انرژی برای بررسی آلودگی بنزین های وارداتی و پتروشیمی و تاثیر آن بر کیفیت هوا خبر داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این جلسه گزارش جامعی از اقدامات این سازمان در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا ارائه داد، وی این مشکل را جهانی دانست و از فعال‌تر شدن کمیته ملی آلودگی هوا خبر داد.

عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: خانم ابتکار واردات بنزین یورو 4 را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و اعلام کرد: روزهای هوای پاک در تهران هشت روز افزایش یافته و روزهای هوای سالم نیز در تهران در سال حدود 153 روز است که نمایانگر افزایش سطح روزهای هوای پاک در تهران است.

وی افزود: طبق اظهارات رئیس سازمان محیط زیست بنزین موجود در بنزن های وارداتی یورو 4، زیر یک درصد است و همین امر در افزایش روزهای هوای پاک در تهران و شهرهای صنعتی تاثیرگذار بوده است.

پس از پایان گزارش خانم ابتکار، نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و انرژی انتقاداتی را نسبت به این گزارش وارد کردند. آنها معتقد بودند آلودگی هوا فقط مربوط به بنزن موجود در بنزین‌های تولیدی پتروشیمی ها نیست و عوامل متعددی در آلودگی هوا موثر است.

محمدی گفت: طبق گزارشات اعضای کمیسیون های بهداشت و انرژی نمی توان ادعا کرد که فقط واردات بنزین در پاک تر شدن هوا تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: خانم ابتکار معتقد بود کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها روبه افزایش بوده و به مرور زمان از میزان بنزن موجود در این نوع بنزین ها کاسته شده است اما در هر حال بنزین تولیدی پتروشیمی ها دارای بنزن بالای یک درصد است.

عضو کمیسیون اصل 90 با اشاره به گزارشات رئیس سازمان استاندارد در جلسه کمیسیون اصل 90 گفت: طبق گفته رئیس سازمان استاندارد نباید پایش و آنالیز بنزین های وارداتی و تولیدی پتروشیمی ها را به وزارت نفت بسپاریم چون وزارت نفت در این خصوص ذینفع است باید سازمان استاندارد مسئول پایش و آنالیز کیفیت بنزین های وارداتی و تولیدی پتروشیمی ها باشد.

نماینده مردم قزوین گفت: رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد که بنزین های وارداتی مورد آنالیز این سازمان قرار گرفته و بنزن موجود در این نوع بنزین ها زیر یک درصد است، اما بنزین های تولیدی پتروشیمی ها را خود وزارت نفت آنالیز می کند بنابراین اطلاعات درستی در این زمینه در اختیار نداریم.


5006810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است