استانی 04:25 - 07 مرداد 1394
ساری؛
45 هزار و 338 نفر در مازندران از ابتدای امسال تاکنون خون اهدا کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 53 هزار و 392 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 45 هزار و 338 نفر موفق به اهدای خون شدند.

پوریانی با بیان اینکه در مازندران واردات خون نداریم، افزود: مردم شهرهای ساری، آمل و بابل به ترتیب بیشترین خون را اهدا کردند.

به گفته مدیرکل انتقال خون مازندران از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار و 445 نفر از اهداکنندگان خون بار اولی، 26 هزار و 404 نفر مستمر و 11 هزار و 489 نفر باسابقه خون اهدا کردند.

پوریانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و 266 نفر از بانوان در مازندران خون اهدا کردند، افزود: بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و برای ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه نقش موثرتری از آقایان ایفا می کنند.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار و 728 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 10 هزار و 814 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: 354 نفر از اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان بانوان بودند.

پوریانی افزود: در ماه مبارک رمضان 16 هزار و 470 واحد خون و فرآورده های خونی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مازندران فرستاده شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم نوعدوست مازندران می توانند به منظور جلوگیری از کمبود ذخایر خونی به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام /س


6827018
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است