گوناگون 16:01 - 24 مرداد 1397

حاجی خودتی؛ خاطرات حج یک جامعه شناس

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حاجی خودتی!» اثر «حسن محدثی» به تازگی از سوی انتشاران نقد فرهنگ منتشر شده است. محدثی در صفحه شخصی خود درباه  این کتاب چنین نوشته است:

«کتاب «حاجی خودتی» را مدیون خیلی‌ها هستم. نخست آن‌هایی که امکان سفر حج مرا فراهم کردند. بعضی‌های‌شان را می‌شناسم و بعضی‌های‌شان را احتمالاً نمی‌شناسم. هم‌چنین مدیون شخصیت بی‌نظیری چون «فرزند خَلف بشریت» هستم که در این کتاب حضوری جدّی دارد. وقتی فکر می‌کنم اگر او نمی‌بود کتاب من چه طعم و رنگ و بویی می‌داشت، هر چه بیش‌تر دِین خود را به او درک می‌کنم!

هم‌چنین، مدیون دوست عزیزاَم خانم سپهر هستم که خاطرات سفر حج خود را به‌خاطر تقاضای من نوشت و در اختیاراَم قرار داد و به من اجازه‌ این را داد که به‌دل‌خواه از آن استفاده کنم. یادداشت‌های ایشان به من این امکان را داد که صدایی زنانه نیز در کاراَم طنین‌انداز شود.

حالا امیدوارم دومین کتابی که برای مخاطبان عام نوشته‌ام، چنان درخور باشد که به خلوت کسان بسیاری راه یابد و شادی و امید در جان‌شان بریزد و لب‌خندشان را جاری سازد و گاهی نیز تأمّلی برانگیزاند. اینک بعد از تحقّق این رؤیا، دوره‌ی انتظاری دوست‌داشتنی و اندکی دلهره‌آور فرامی‌رسد: از هم‌اکنون منتظر واکنش‌ها و اظهارنظرها و نقدهای عموم مخاطبان و به‌ویژه اهل ادب و صاحب‌نظران حوزوی و دانش‌گاهی هستم»

کتاب «حاجی خودتی!» با زیر عنوان (خاطرات حج یک جامعه شناس) تالیف حسن محدثی، استاد جامعه شناسی دین دانشگاه آزاد اسلامی به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.


9875093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است