استانی 11:05 - 06 بهمن 1399
استاندار اردبیل:
ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های زندگی برای گروه‌های مختلف در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیار با اهمیت است و در این زمینه همه باید دست به کار شوند.

آموزش مهارت زندگی برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه است

اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی پارس‌آباد اظهار کرد:‌ از دو سال پیش بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف با کمک کارشناسان و اساتید دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و همچنان بر این باوریم در کاستن از این آسیب‌ها باید افراد جامعه اعم از زن و مرد و کودک از مهارت‌های لازم برخوردار باشند.



وی تصریح کرد: در این زمینه در کنار ارائه آموزش‌های مستمر به صورت محله‌محور و همچنین مدرسه‌محور، سعی کردیم تا در ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی خانواده‌ها و گروه‌های مختلف جامعه را نسبت به خطرات آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی آشنا کنیم که در این بین اعتیاد، طلاق و برخی از آسیب‌های رایج در سطح استان مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

در این جلسه امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی را به رغم کمبود اعتبارات ضروری دانست و گفت: دولت باید توجهی جدی به حوزه فرهنگ و برنامه‌های آموزشی و تربیتی اختصاص دهد تا با همراهی خانواده‌ها و نظام اجتماعی بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.



حجت‌الاسلام باقری بنابی افزود: متأسفانه با شیوع کرونا و تشدید مشکلات اقتصادی، توجه به حوزه فرهنگ کم‌رنگ شده که بهتر است در مناطق مرزی و محروم همچون پارس‌آباد این موضوع بیش از گذشته پررنگ شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد:‌ با توجه به مرزی بودن منطقه، اهالی در استفاده از تلفن همراه ناخواسته با هزینه‌های بالای رومینگ روبه‌رو هستند که امیدواریم شرکت‌های فعال مخابرات به ویژه اپراتورهای داخلی نسبت به ارتقا سطح خدمات و کم شدن هزینه رومینگ اقدام لازم را انجام دهند.



عباس جهانگیرزاده به کمبود آب شرب و همچنین فقدان پوشش اینترنتی و مخابراتی در برخی از روستاها و مناطق شهری اشاره کرد و ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا در شهرستان پارس‌آباد ریشه بسیاری از معضلات که برگرفته از بیکاری و عدم اشتغال است، برطرف شود.



وی در ادامه اضافه کرد: در کنار توسعه نهالکاری و ایجاد کمربند سبز در پارس‌آباد به ویژه در مسیر پارس‌آباد به سربند بهتر است تأمین آب شرب در روستاها و مناطق عشایری و خدمت‌رسانی به ساکنان این مناطق در اولویت مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از استاندار اردبیل که دغدغه فرهنگ و هنر را همچنان در این اوضاع سخت اقتصادی دارند، اظهار کرد: امیدواریم در فعالیت‌های فرهنگی به اصالت و کیفیت اجرا دقت و توجه بیشتری شود.



بحرالعلومی تصریح کرد: در مناطق شمالی استان که مناطق مرزی به شمار می‌رود، یکی از آسیب‌ها دریافت شبکه‌های کشورهای همسایه است که ضرورت دارد با تقویت فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای به کاهش این آسیب‌ها کمک کنیم.

در این جلسه از استاد جابر ایزدپناه قاری برجسته قرآن در شهرستان پارس‌آباد با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.



انتهای پیام


10919874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است