استانی 02:55 - 09 مهر 1393
ایلام؛
رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ایوان گفت: دوره های آموزشی مهارتی ویژه اتباع خارجی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان یایان یافت.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ قباد خسروی با  بیان این مطلب افزود: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان  ایوان بر اساس توافق نامه دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از سال 90 اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارت اتباع خارجی می کند.



بگفته وی  این مرکز با همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سه ماهه نخست امسال اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی بصورت رایگان برای معاودین عراقی مقیم این شهرستان کرد.



خسروی با بیان اینکه در این دوره 48 نفر از معاودین عرقی مقیم شهرستان در رشته های شلوار دوز، کارور word ، مکانیک موتورهای بنزینی و تعمیرکار استارت آموزش دیدند افزود: : در پایان این دوره آموزشی به هر یک از فراگیران، بسته های آموزشی برای انجام فعالیت در بازار کار به صورت رایگان اهدا شد.



رییس مرکز فنی و حرفه ای ایوان افزود: هزینه برگزاری دوره های یاد شده از سوی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پرداخت شده است.



استان ایلام به سبب همسایگی با عراق سال هاست پذیرای هزاران نفر از اتباع این کشور به عنوان معاودین عراقی است، بخش عمده ای از عراقی های مقیم ایلام به علت داشتن اصالت ایلامی، پیش از آغاز دفاع مقدس و حمله رژیم بعث به ایران با فرمان صدام دیکتاتور معدوم این کشور به ایران و از جمله استان ایلام رانده شدند.



برپایه برخی آمارهای غیررسمی اکنون نزدیک به 10 هزار عراقی در استان ایلام زندگی می کنند.



شهرستان 55 هزار نفری ایوان در شمال استان ایلام قرار دارد.
 
انتهای پیام/

 


4843241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است