استانی 10:50 - 08 تیر 1401

طرح «بچه‌های مسجد» در اردبیل اجرایی می‌شود

مصطفی آمون در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح ملی «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» در تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این فعالیت‌ها را جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تقویت و احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد، ترویج معارف اسلامی و تعمیق معنویت و مهارت‌آموزی و رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل راهبردهای تعریف شده را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: نشاط‌افزایی، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفیت فعالیت‌ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص‌های بومی در این حوزه به عنوان راهبرد اصلی تعیین شده است.

آمون از تشکیل شورای طرح و برنامه برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سالانه و ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت متولیان و تشکل‌های فعال در مساجد خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تا در مسیر خودکفایی و خودگردانی کانون‌های فرهنگی، هنری و آسیب‌شناسی و ارزیابی کلیه فعالیت‌ها و ارتباط تعامل با ستادهای استانی کانون‌های مساجد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درستی را انجام دهیم.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب رواق‌های ۱۲ گانه، رویداد ملی فهما شامل چهار بخش نمایشی، سرود، قلم، فیلم، ترنج، نور، کتاب، دانش رسانه‌ای، همدلی و کارآفرینی و فناوری تعریف شده است.

آمون در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم تا از ظرفیت کانون‌ها در راستای ارائه ایده‌های مؤثر فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های محله، مسجد، سرمایه انسانی و امکانات بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی محور مشترک این برنامه‌ها را معرفتی، آموزشی، هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اردویی اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه معرفتی آموزش و ترویج محافل قرآنی، حوزه عترت، مناسبت‌های مذهبی و برپایی حلقه‌های معرفتی هدف‌گذاری شده است.

آمون اضافه کرد: در حوزه آموزشی نیز تقویت دروس، علومی همچون زبان‌های خارجه‌، رایانه و سواد رسانه‌ای، سبک زندگی دینی، خانواده موفق و قالب گروه‌های هنری شامل سرود و نمایش و هنرآموزی شامل خطاطی، نقاشی، شعر، داستان‌نویسی، عکاسی و گرافیک در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در محور فرهنگی کتاب و کتابخوانی، مسابقات و سرگرمی‌ها، مناسبت‌های ملی و مهم و در بخش اجتماعی نیز همدلی و کمک مؤمنانه و فعالیت‌های اردویی متمرکز و کانونی در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان در بخش ورزش نیز می‌توانند در رشته‌های مختلف در این رویداد تابستانی حضور پیدا کنند.


11608810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است