سیاسی 03:31 - 01 اردیبهشت 1393
یادداشت اختصاصی/ سیدهادی سیدافقهی
کسانی که مورد قبول دو طرف از جمله تروریست‌ها و دولت سوریه هستند با وساطت علما، شخصیت‌های سیاسی برجسته، معتمیدین محل، کمیته‌هایی راتشکیل داده و گفتگو را آغاز می‌کنند و از طرف دولت برای تروریست‌هایی سلاح‌های خود را تحویل دهند امان‌نامه صادر می‌شود تا به زندگی عادی بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدهادی سیدافقهی" طی یادداشتی به بررسی انتخابات آینده سوریه و احتمال پیروزی بشاراسد در آن، پرداخت.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است

 

نتایج نظرسنجی‌هایی که برخی از موسسات نظرسنجی در کشورهای اروپایی انجام دادند نشان داد تا حدود 70 درصد احتمال دارد "بشاراسد" با وجود هر رقیب جدی‌ای که وارد میدان شود، به پیروزی  برسد، سازمان جاسوسی سیا در گزارش‌های محرمانه کنگره به کاخ سفید اعلام کرد که بشاراسد پس از این سه سال از محبوبیت بسیار بالایی در سوریه برخوردار شده است.



جنایت‌هایی که عناصر تکفیری و گروه‌های تروریستی مسلح انجام دادند  باعث وحشت مردم شده و قتل و غارت، تجاوز و انفجارهای پی در پی که از سوی این گروه‌ شاهد هستیم منجر به این شد تا هیچ کس مایل به روی کار آمدن این جنایتکاران نباشد.

 

 اگر این‌ گروه‌ها قدرت را در دست بگیرند این سوال مطرح می‌شود که چه بر سر مردم سوریه خواهد آمد؟ این تروریست‌های تکفیری نه تنها به مردم سوریه رحم نمی‌کنند بلکه آنها با خودشان نیز درگیر هستند و خبرهایی که به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه داعش جبهه‌النصره را قتل‌عام می‌کند و جبهه‌النصره دست به انفجار مقر آنها می‌زند همچنین ارتش به اصطلاح آزاد سوریه با داعش در حال درگیری است، دلیلی بر این مدعی خواهد بود.

 

بنابراین این ادعا که آنها می‌گویند ما برای مردم سوریه صلح را به ارمغان خواهیم آورد و احکام اسلامی را در این کشور جاری خواهیم ساخت، یک دروغ بزرگی است که مشت آن برای مردم سوریه باز شده است.

 

در نتیجه این درگیری‌ها، این عوامل می‌تواند بستر خوبی برای انتخابات به نفع بشاراسد باشد، گرچه ممکن است که این انتخابات کاملا به صورت امن برگزار نشود و مردم سوریه که تحت سیطره و فشار تروریست‌ها هستند نتوانند در انتخابات شرکت کنند اما در اکثر مراکز اسلامی سوریه این احتمال می‌رود که انتخابات به راحتی برگزار می‌شود.

 

بشاراسد نیز در رابطه با برگزاری انتخابات اعلام کرده است که هرکس می‌خواهد درا ین انتخابات شرکت کند ما امنیت او را تضمین خواهیم کرد و سازمان ملل می‌تواند بر نحوه اجرایی آن نظارت کند درنتیجه جای حرفی برای غرب باقی نخواهد ماند مگر اینکه آنها بگویند بشار مشروعیت کاندیدا شدن را ندارد.

 

مسئله‌ دیگری که در حال وقوع بوده و به شکست تروریست‌ها بسیار کمک کرده، بحث آشتی ملی است که در مناطق حساس سوریه در حال برگزاری است.



 کسانی که مورد قبول دو طرف از جمله تروریست‌ها و دولت سوریه هستند با وساطت علما، شخصیت‌های سیاسی برجسته، معتمیدین محل، کمیته‌هایی راتشکیل داده و گفتگو را آغاز می‌کنند و از طرف دولت برای تروریست‌هایی سلاح‌های خود را تحویل دهند امان‌نامه صادر می‌شود تا به زندگی عادی بپردازند.



این روند مصالحه به تنگ کردن حلقه محاصره علیه تروریست‌ها بسیار کمک می‌کند تا بستر امنی که آنها در این محله‌ها برای خود ایجاد کرده‌اند از بین برود.

 

اکنون مردم سوریه متوجه شدند که ادعاهای این تروریست‌ها کذب محض است درنتیجه  به سوی دولت روی  آوردند و مایلند تا زندگی عادی شهروندی خود را از سر گیرند و  پدیده مصالحه و آشتی ملی باعث شده تا ارتش خیلی از مناطق را از چنگ تروریست‌ها باز پس گیرد.

 

با توجه به وضعت میدانی، اکنون شاهد  هستیم که این پیروزی‌های سریالی ارتش سوریه به ویژه پس از آزادسازی منطقه "قصیر" که یک شهر استراتژیک مرزی بین سوریه است و کشته شدن بسیاری از رهبران تروریست‌ها در آن رقم خورده و همچنین ازعبور و مرور ترویست‌ها از سوریه به لبنان علیه حزب‌الله جلوگیری شد اعتماد مردم را به دولت بازسازی کرد.



انتهای پیام/


3533269
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است