بین‌الملل 13:36 - 01 خرداد 1397
در آستانه دیدار ترامپ-اون؛
در آستانه دیدار پیش‌بینی شده ترامپ و اون، یکی از ناوهای نیروی دریایی آمریکا که به موشک‌های پیشرفته هدایت‌شونده مجهز است، امروز(سه شنبه) وارد آب‌های ژاپن شد؛ اقدامی که آمریکا می‌گوید، باعث افزایش توانمندی سامانه‌های دفاع موشکی در منطقه پاسفیک می‌شود.

آمریکا قابلیت‌های دفاع موشکی خود در جنوب شرق آسیا را ارتقا داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناو جنگی به نام "یواس‌اس میلیوس" سه هفته پیش از مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی وارد پایگاه دریایی یوکوسوکا شده و ارتش آمریکا می‌گوید که این کشتی در راستای تقویت سامانه‌های دفاعی این منطقه علیه هرگونه حمله موشک بالستیک کره شمالی یا هر کشور دیگری در آسیای شرقی، به انجام ماموریت می‌پردازد.

این اقدام نشان می‌دهد که فشار نظامی ممکن است علیه کره شمالی اعمال شود.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود این ناو جنگی در راستای تقویت ظرفیت‌های دفاعی–موشکی در جهت حمایت از امنیت و ثبات در منطقه پاسیفیک انجام گرفته است.

قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور با هم دیدار کنند.

پیونگ یانگ هفته گذشته تهدید کرده بود که اگر واشنگتن به فشارهای خود برای خلع سلاح اتمی یک جانبه ادامه دهد، نشست را لغو خواهد کرد.

در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم قرار است این نشست برگزار شود و رهبر کره شمالی مطمئن باشد که منافعش در هر توافقی حفظ خواهد شد.

انتهای پیام


9786943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است