بین‌الملل 19:45 - 16 تیر 1394
روز خونین یمن؛
حملات روز دوشنبه عربستان به مناطق مختلف یمن با شهادت ۱۷۶ شهروند یمنی، خونین ترین روز را در حملات جنگند های سعودی به یمن رقم زد.

حمله عربستان به بیمارستانی در «حجه»/ بمباران مقر دفتر سیاسی جنبش انصارالله در صنعاء/افزایش شمار قربانیان
به گزارش گروه بین الملل عرش نیوز جنگنده‌های عربستان سعودی روز دوشنبه بازار «جوف السلفی» را در عمران واقع در استان صعده در شمال یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن 53 تن شهید و 75 نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش سعودی از روز گذشته حملات خود را به مناطق مختلف یمن به ویژه غیر نظامیان افزایش داده است به گونه ای که روز دوشنبه یک بازار خرید و فروش دام را در منطقه فیوش در استان لحج حمله کردند که بر اثر آن 50 تن به شهادت رسیدند.

شاهدان در یمن اعلام کردند که شمار شهدای حملات روز گذشته عربستان به مناطق مختلف یمن از جمله صعده و لحج به بیش از 176 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد زخمی‌های این حملات تاکنون به 200 تن رسیده است.

 

حمله عربستان به بیمارستانی در «حجه» و ۱۷۶ شهید در حملات روز دوشنبه



به نقل از شبکه خبری المیادین، جنگنده‌های عربستان سعودی بیمارستانی را در استان حجه واقع در شمال غرب یمن هدف قرار دادن که بر اثر آن تعدادی به شهادت رسیدند.

بمباران مقر دفتر سیاسی جنبش انصارالله در صنعاء

جنگنده‌های ارتش سعودی همچنین صبح امروز سه‌شنبه چهار بار به فرودگاه بین المللی صنعا حمله کردند.

دستگاه امنیت مرکزی در شهر اِب نیز سه بار هدف حمله هوایی ارتش سعودی قرار گرفت و مجتمع دولتی در بخش الرضمه نیز بمباران شد.

جنگنده‌های سعودی همچنین به مناطق مختلف استان عدن حمله کردند. این جنگنده‌ها هفت بار نیز به دو منطقه الشعف و مفرق در ناحیه ذویب در بخش الظاهر در استان صعده حمله کردند. منطقه کریتر در استان عدن نیز هدف حمله هوایی ارتش سعودی قرار گرفت.

جنگنده‌های ارتش سعودی مقر دفتر سیاسی جنبش انصار الله در محله الجراف در شهر صنعا را بمباران کردند.

واحدهای توپخانه ارتش سعودی نیز منطقه غافره در بخش الظاهر در یمن را گلوله باران کردند. دو حمله هوایی نیز به بخش میدی صورت گرفت.

افزایش شمار قربانیان حملات روز دوشنبه عربستان به 176 شهید

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان در یمن اعلام کرد که شمار شهدای حملات روز گذشته عربستان به مناطق مختلف یمن از جمله صعده و لحج به بیش از 176 تن رسیده است.

ارتش سعودی از روز گذشته حملات خود را به مناطق مختلف یمن به ویژه غیر نظامیان افزایش داده است به گونه ای که روز دوشنبه یک بازار خرید و فروش دام را در منطقه فیوش در استان لحج و بازاری را در «جوف السلفی» منطقه  عمران در استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار داد که شمار کشته‌های آن به بیش از 176 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد زخمی‌های این حملات تاکنون به 200 تن رسیده است.

دولت مستعفی یمن از احتمال آتش‌بس طی ۲ روز آینده خبر داد



به نقل از «النشره»، «راحج بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن از احتمال برقراری آتش‌بس در این کشور خبر داد و اعلام کرد «رایزنی‌هایی بین رهبران کشورهای عضو ائتلاف (متجاوز سعودی) و سازمان ملل و دولت (مستعفی) یمن با هدف دستیابی به تضمین‌هایی برای موفقیت آتس‌بس انسان‌دوستانه تا تعطیلات عید فطر، در جریان است.»

وی افزود: سازمان ملل نیز تضمین‌هایی را برای جلوگیری از سوء‌استفاده یک طرف از آتش‌بس داده است.

راجح با اعلام اینکه «احتمال می‌رود که آتش‌بس طی 2 روز آینده اعلام شود»، تصریح کرد دولت یمن دیدگاه خود را از دو بعد سیاسی و انسان‌دوستانه با استناد به قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده است که به موجب این قطعنامه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به همه شهرها و استان‌های ناآرام  تضمین می‌شود.

سخنگوی دولت مستعفی یمن شرط اساسی این آتش‌بس را برداشته شدن محاصره 4 شهر «عدن»، «تعز»، «الضالع» و «لجح» اعلام کرد و افزود: «هیئت تضمین‌ها یک ایده مطرح کرده است که کنترل بنادر را که همچنان در اخیتار الحوثی‌ها و هواداران "علی عبدالله صالح" قرار دارد، به دولت محلی بسپارد. همچنین ناظرانی بر نحوه اجرای این آتش‌بس و ارسال کمک‌ها نظارت داشته باشند.»

وی خاطرنشان کرد: «سازمان ملل متحد همچنین پیشنهاد داده است هیئت عمومی هماهنگ کنندگان تشکیل شود تا به مدت 2 سال به سطح کارآمد بودن آتش‌بس، عدم نقض آن و نیز معرفی کردن طرف مسئول شکست آتش‌بس نظارت کنند.

پیشنهاد دولت مستعفی یمن به برقراری آتش‌بس در این کشور در شرایطی مطرح می‌شود که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن، روز یکشنبه به صنعا سفر کرد تا در جریان آن با مقامات جنبش «انصار الله» و دیگر احزاب سیاسی یمن درباره نحوه اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، گفت‌وگو کند.

طبق گزارش منابع خبری، این مقام سازمان ملل در دیدار با حزب «کنگره مردمی» به ریاست «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن اعلام کرده است که طرحی هفت بندی برای آتش‌بس در یمن دارد.

سازمان ملل از طرح ۷ماده‌ای برای آتش‌بس در یمن خبر داد

به نقل از «النشره»، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن در سفر خود به «صنعا» با مقامات جنبش «انصار الله» و دیگر احزاب سیاسی یمن درباره نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، گفت‌وگو خواهد کرد.



طبق این گزارش، این مقام سازمان ملل در دیدار با حزب «کنگره مردمی» به‌ریاست «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن اعلام کرد که طرحی هفت‌ماده‌ای (شامل هفت بند) برای آتش‌بس در یمن در اختیار دارد.



وی به محتوای این بند‌ها اشاره‌ای نکرد. نماینده ویژه سازمان ملل، روز یکشنبه پس از ورود به صنعا گفته بود: «با توجه به شرایط اسفناک و فاجعه‌بار در مناطق مختلف یمن و شرایط بسیار دشواری که مردم این کشور دارند، تلاش خواهم کرد با نمایندگان طرف‌های درگیر در این کشور به یک توافق فوری برای برقراری آتش‌بس انسانی موقت برسم».



گفت‌وگوهای ماه گذشته نمایندگان احزاب و طیف‌های سیاسی مختلف یمن در ژنو با وساطت و نظارت سازمان ملل به شکست انجامید و طرف‌های درگیر نتوانستند به توافقی درباره حل سیاسی بحران داخلی این کشور برسند.



تشدید حملات جنگنده‌های سعودی به یمن؛ ۱۲۴ شهید تنها در یک روز



به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصار الله، ارتش سعودی به حملات خود به مناطق مختلف یمن ادامه داد که در جریان آن دست‌کم ۱۲۴ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.



جنگنده‌های ارتش سعودی چهار بار به فرودگاه بین المللی صنعا حمله کردند.



دستگاه امنیت مرکزی در شهر اِب نیز سه بار هدف حمله هوایی ارتش سعودی قرار گرفت و مجتمع دولتی در بخش الرضمه نیز بمباران شد.



جنگنده‌های سعودی همچنین به مناطق مختلف استان عدن حمله کردند. این جنگنده‌ها هفت بار نیز به دو منطقه الشعف و مفرق در ناحیه ذویب در بخش الظاهر در استان صعده حمله کردند. منطقه کریتر در استان عدن نیز هدف حمله هوایی ارتش سعودی قرار گرفت.



جنگنده‌های ارتش سعودی مقر دفتر سیاسی جنبش انصار الله در محله الجراف در شهر صنعا را بمباران کردند.



واحدهای توپخانه ارتش سعودی نیز منطقه غافره در بخش الظاهر در یمن را گلوله باران کردند. دو حمله هوایی نیز به بخش میدی صورت گرفت.



منطقه الازرقین در شهر صنعا نیز شاهد حمله هوایی جنگنده‌های سعودی بود که تعدادی زخمی به جای گذاشت.



منابع رسمی یمن گفتند که شمار شهدای حملات ارتش سعودی به استان‌های مختلف یمن از ۱۲۴ نفر فراتر رفت. دهها نفر نیز زخمی شدند.



ارتش سعودی علاوه بر حمله خود به بازاری در منطقه "الفیوش" در استان لحج که ۵۰ شهید و شماری زخمی به جای گذاشت، یک بازار در منطقه "جوب السفلی" و تعدادی از مناطق دیگر استان عمران را هدف قرار داد که به شهادت ۶۳ نفر منجر شد.



در همین حال، پایگاه خبری النشره گزارش داد: وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش هفت فروند موشک کاتیوشا به مواضع نظامی ارتش سعودی در شهر «الغوبه» در منطقه مرزی «جیزان» شلیک کردند.

 


6713800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است