استانی 21:23 - 30 فروردین 1393
در روستای توریستی پالنگان
نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان کردستان در روستای توریستی پالنگان کامیاران پایان یافت.

جشنواره بازی‌های بومی محلی با انتخاب نفرات برتر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، رضا باجلانی عصر امروز در اختتامیه این جشنواره در خصوص برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در این شهرستان، اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای گردشگری پالنگان کامیاران برگزار شد.

وی این جشنواره را نخستین جشنواره استانی بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد و گفت: در این جشنواره 6 تیم از روستاهای تابعه این شهرستان با حضور تماشاگرانی از سراسر استان و کشور و خارج از کشور به رقابت پرداختند.

به گفته باجلانی، آیتم‌های برگزارشده در این جشنواره شامل طناب‌کشی، گرزان، قولان، چوزان ( دوز)، جوراب بازی (گوروا بازی)، پخت و پز غذاهای محلی و ارائه صنایع‌دستی و همچنین مسابقه خنده و پرخوری بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران تصریح کرد: مسابقه پرخوری، رقص محلی و سرودن آهنگ‌های سنتی با استقبال بسیاری خوبی از سوی تماشاگران و حاضران همراه بود.

وی استقبال مهمانان از این جشنواره را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: خوشبختانه سطح برگزاری جشنواره  به همت اداره ورزش و جوانان این شهرستان و بخصوص گروه اجرایی کوهنوردان اوراز کامیاران بسیار مناسب و در سطح عالی برگزار شد.

باجلانی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: هدف اصلی در برگزاری جشنواره‌های جلب توجه جوانان و نوجوانان به ورزش های بومی و محلی و احیاء آداب و رسوم سنتی و معرفی این بازی‌ها به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی است که خوشبختانه تا حدودی به این مهم رسیده ایم.

در این جشنواره، روستاهای بزوش، پالنگان، یوزیدر مقام‌های اول تا سوم را در رشته طناب‌کشی به خود اختصاص دادند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران در پایان افزود: تیم کاشتر از نظر برگزاری اجرای حرکات سنتی و رعایت آداب و سنن در جشنواره بازی‌های بومی محلی به عنوان تیم برتر شناخته شد.


3523176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است