گوناگون 09:49 - 23 خرداد 1397

وزیر علوم دلیل عدم بازگشت رشته های دانشگاه صداو سیما را اعلام کرد

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آیا رشته های باقی مانده دانشگاه صدا و سیما به دفترچه کنکور کارشناسی ارشد باز می گردد یا خیر، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، دستگاه های اجرایی که مسئولیت آموزش و تربیت دانشجو ندارند، نباید دانشگاه داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین در اجرای این مصوبه، امسال نباید تعداد زیادی از دانشگاه های اینچنینی، دانشجو پذیرش می کردند، اما چون این مصوبه، مقداری با تاخیر توسط وزارت علوم پیگیری شده بود و داوطلبان زیادی خود را برای پذیرش در رشته های خاصی آماده کرده بودند، این سری را به تاخیر انداخت.

وزیر علوم افزود: بنابراین وزارت علوم اعلام کرد، بعضی از رشته های دانشگاه صدا و سیما که در دانشگاه های زیادی آموزش داده می شود، متوقف شود.

وی ادامه داد:  بعد از این مرحله هم به طور رسمی به دستگاه هایی که شامل این مصوبه می شوند، ابلاغ می شود که از سال آینده براساس این مصوبه نمی توانند دانشجو پذیرش کنند، امسال برای دانشگاه ها و دانشکده های این دستگاه ها یک ارفاق شد.

به گزارش مهر، پیش از این ۹ رشته از رشته‌های دانشگاه صداوسیما در مقاطع ارشد حذف شده بود که ۶ رشته بازگردانده شده و ۳ رشته تخصصی مرتبط با دانشگاه شامل مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و مهندسی مخابرات همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.


9809509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است