گوناگون 15:42 - 06 اسفند 1398
قرارداد به عنوان یک تعهد محسوب شده که بین یک یا چند نفر طبق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عقد می‌شود.

دعاوی ناشی از قرارداد

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آنی مشاور، بر اساس عقد قرارداد میان دو طرف، یک رابطه حقوقی ایجاد شده که نیاز به رسیدگی‌های مختلف دارد. عقد قرارداد می‌تواند در حیطه‌های مختلف باشد که هر کدام دارای قوانین مخصوص به خود است. در واقع باید توجه کنید که قرارداد دارای چارچوب مخصوص به خود است و برای نگارش آن باید به برخی از نکات توجه کرد. در بین قراردادهای منعقد شده بین فرد یا افراد ممکن است مشکلات مختلفی رخ دهد که در این بین دعاوی ناشی از قرارداد ایجاد شده که نیاز به یک مشاور قرارداد یا وکیل قرارداد حس می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع اطلاعات مهمی را بیان کنیم.

لزوم نگارش صحیح قرارداد

اگر نگاهی به گذشته داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد که قرارداد به صورت شفاهی بین افراد عقد می‌شده است که با توجه به شک و شبهه‌هایی که وجود داشته حکم قضایی در این زمینه دچار مشکلات فراوانی بوده است. اما امروزه دیگر قراردادها به صورت شفاهی نبوده و طبق قانون به صورت کتبی و با رعایت اصول نگارشی عقد می‌شود. همچنین توجه کنید که میان قرارداد و توافق نامه تفاوت‌های زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند بیان کننده چارچوب خاص باشد.

در میان قراردادهایی که در بین افراد عقد می‌شود گاهی مشاهده شده که مشکلاتی وجود داشته که برای حل آن نیاز به یک مشاور قرارداد نیاز است. انتخاب مشاور قرارداد زبده و کاربلد به فرد کمک می‌کند تا در میان مشاوران مختلف بتواند یک تصمیم درست اتخاذ کرده و به نتیجه‌ی مطلوب برسد. در واقع دعاوی ناشی از قرارداد به صورت مکرر در بین قراردادهای عقد شده دیده می‌شود که نیاز به رسیدگی‌های بیشتر دارد.

پیشگیری از دعاوی ناشی از قرارداد

برای این که بتوان از دعاوی ناشی از قرارداد جلوگیری کرد بهتر است به برخی از نکات مهم و کلیدی توجه شود تا مشکلات به حداقل خود برسد. در واقع مشورت کردن با افراد کاربلد می‌تواند مشکلات ناشی از عقد قرارداد را تا حدود زیادی کاهش دهد. در بین قرارداد منعقد شده توجه به رضایت طرفین دارای اهمیت است و همچنین باید موضوع قرارداد و شرایط مورد معامله به درستی بیان شود.

در متن قرارداد اشاره کردن به تعهدات طرفین این مزیت را دارد که افراد بتوانند از وظایف خود آگاه باشند. همچنین در تمامی قراردادها تعیین ضمانت اجرایی وجود داشته که در صورت تخلف یک فرد یا طرفین محاسبه خسارات قابل انجام است. در صورت نیاز می‌توان از وکیل قرارداد برای پیگیری حق و حقوق استفاده کرد.

دعاوی ملکی و قراردادها

دعاوی ناشی از قراردادها در زمینه ملک و املاک بسیار دیده می‌شود. با توجه به پیچیدگی‌هایی که در معاملات ملکی وجود داشته توجه کردن به نکات و جزئیات قرارداد مهم است. در بحث عقد قرارداد الزام به انجام تعهدات آن، تنفیذ قرارداد، لزوم توجه به تنظیم سند رسمی، اخذ وجوه التزام و در صورت نیاز توجه به فسخ قرارداد دارای اهمیت است. قرارداد ملکی به مانند هر قرارداد دیگری این اجازه را به افراد می‌دهد تا دعاوی ملکی خود را در دادگاه به صورت رسمی پیگیری کنند.

در این بین ممکن است تعدادی از دعاوی ملکی وجود داشته باشد که نیاز به یک مشاور قرارداد حس شود. دعاوی ناشی از قراردادها می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است نتوان به خودی خود آن را حل کرد. اگر بخواهید در زمینه دعاوی ملکی و قراردادهای آن از یک مشاور متخصص استفاده کنید می‌توانید به آنی مشاور مراجعه کنید.

انتخاب یک مشاور متخصص

زمانی که امور قرارداد به صورت رسمی نیاز به رسیدگی از طریق دادگاه دارد بهتر است به یک مشاور حقوقی مناسب مراجعه کنید. در واقع دعاوی ناشی از قرارداد به گونه‌ای است که نمی‌توان بدون داشتن اطلاعات مناسب آن را رفع کرد. استفاده از یک مشاور متخصص به فرد کمک می‌کند تا به نتیجه مطلوب برسد. مشاوره دعاوی مزیت‌های فراوان داشته که شما می‌توانید به صورت نوشتاری، تلفنی و حضوری از متخصصان آنی مشاور استفاده کنید. مراجع رسیدگی به دعاوی نیز در سایت آنی مشاور قابل مشهود است.

قطعاً طرح دعوا به کمک یک وکیل متخصص در دعاوی، شما را در رسیدن به یک رأی قابل قبول کمک خواهد کرد. در صورت تمایل می‌توانید اپلیکیشن مخصوص آنی مشاور را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در صورت نیاز به دریافت مشاوره فوری از آن بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10413429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است