فرهنگی‌هنری 09:20 - 07 مهر 1395
حشمتی به فارس خبر داد
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برنامه‌های این معاونت تا پایان سال جاری، گفت: ما به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم برنامه‌های جدیدی طراحی و اجرایی کنیم.

برنامه‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد تا پایان سال/ کمبود اعتبارات مانع نوآوری می‌شود

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با برگزاری گردهمایی مدیران و کارشناسان قرآنی کشور، اظهار داشت: این همایش هفته جاری در ساری برگزار شد تا فعالیت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت ارشاد در کشور با برنامه‌ریزی بهتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه پانزدهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در نیمه دوم سال است، خاطر نشان کرد: به منظور برگزاری مطلوب این آزمون و جذب حداکثری افراد برای شرکت در آن نیازمند توجیه مدیران قرآنی استان‌ها بودیم بر همین اساس این گردهمایی را برگزار کردیم تا در کنار برنامه‌ریزی برنامه‌های 6 ماهه دوم سال برای برپایی آزمون قرآن و عترت نیز هم‌فکری کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد با محوریت فهم قرآن طراحی شد، خاطر نشان کرد: در نیمسال اول سال جاری از نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا سایر برنامه‌های ما بر محوریت فهم قرآن کریم بود که در نظر داریم سایر برنامه‌ها به ویژه پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد هم متناسب با این امر برگزار کنیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف از برپایی گردهمایی مدیران و کارشناسان استان‌ها انتقال تجربیات است، گفت: ما در نیم سال دوم امسال 10 هفته‌ قرآن و عترت، جشنواره آیات در 8 استان و آزمون قرآن و عترت در کشور را در پیش داریم که امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم این فعالیت‌ها را به خوبی برگزار کرده تا فضای کشور را به نور قرآن مزین کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود بودجه امسال برخی از فعالیت‌ها را دچار مشکل کرده است، افزود: با وجود کمبود اعتبارات ما سعی کردیم برنامه‌ها را در نیم سال اول با قوت اجرایی کنیم البته در نیم سال دوم نیز با همت مضاعف برای اجرای بهتر برنامه‌ها فعالیت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه محدودیت در بودجه مانع توسعه فعالیت های قرآنی می‌شود، گفت: ما به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم برنامه‌های جدیدی را طراحی و اجرایی کنیم بر همین اساس تلاش می‌کنیم برنامه‌های قبلی را به خوبی به سرانجام برسانیم.


8190918
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انیمیشن «بی‌پلاک» در خیمه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) برای مخاطبین اکران خواهد شد و ساعات برگزاری نمایشگاه تا ۲۲:۰۰ خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت آیت الله خامنه‌ای، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است