علمی فناوری 17:14 - 02 بهمن 1397

دستورالعمل بازگشت ارز برای گوشی‌های موبایل اجرا شد

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی درخصوص نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این بخشنامه تمام صادرکنندگان مکلف به ارائه تعهد برگشت ارز هستند. مطابق با این بخشنامه، تامین ارز برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی انجام می شود که نحوه بازگشت ارز آنها به چرخه اقتصادی کشور مطابق ساختار تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل مشمول گوشی های وارداتی به کشور نیز می شود و با آغاز ثبت سفارش گوشی های موبایل، واردکنندگان گوشی که ارز از کشور خارج کرده اند باید نسبت به بازگشت این پول به صرافی ها اقدام کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با بیان اینکه ثبت واردات گوشی مسافری مشمول این طرح نمی شود، افزود: این دستورالعمل مورد تایید وزارت صنعت، تنها برای واردکنندگانی است که با ارز نیمایی اقدام به خرید عمده گوشی از خارج کشور و واردات آن کرده اند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح و بازگشت ارز حاصل از این واردات به صرافی ها و چرخه اقتصادی کشور و نیز رفع توقیف گوشی هایی که هم اکنون در گمرک و انبارها مانده است، قیمت گوشی موبایل در بازار مصرف، متعادل شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با اشاره به تصمیم گیری کمیته ای متشکل از وزارت صمت و ارتباطات برای ساماندهی بازار گوشی موبایل، گفت: گفته شده که طی یک هفته آینده، تعداد گوشی های توقیفی که پیش از این حدود ۷۰۰ هزار گوشی عنوان شده بود، وارد بازار می شود.

درستی تاکید کرد: بازار گوشی موبایل تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز است و امید می رود با افزایش کالا در بازار، شاهد وضعیت باثبات‌تری در زمینه قیمت گوشی ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار گوشی موبایل در رکود به سر می برد، افزود: قدرت خرید مردم کم شده و گوشی موبایل در سبد کالای ضروری خانوار قرار ندارد. با این وجود همچنان امیدواریم که تا شب عید این بازار رونق گرفته و قیمتها نیز با کاهش نرخ دلار، کاهش یابد.


10035500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است