ورزشی 19:45 - 01 اردیبهشت 1397
خداداد افشاریان با رد ادعاهای مطرح شده از سوی بهروز رهبری‌فرد گفت: در کل ایران یک نفر را پیدا کنید که بگوید من یک ریال نامتعارف یا چیزی که در شان یک داور نیست را گرفته‌ام.

خداداد افشاریان: طی ۲۰ سال داوری یک ریال نامتعارف هم نگرفتم

به گزارش ایسنا، داور سابق فوتبال درباره حواشی به وجود آمده و همین طور صحبت‌های بهروز رهبری فرد اظهار کرد: آقای رهبری فرد به من اشاره نکردند و کنایه زدند. نمی‌شود موضوعی مطرح شود و مسائل به صورت ابتر رها شود. اگر اتفاقی افتاده باید به صورت واضح و شفاف گفته شود که این اتفاق افتاده و شترسواری دولا دولا نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق افتاده یا خیر گفت: نه. ولی ایشان چنین ادعایی دارند. من در مورد خود این مساله هم حرفی ندارم فقط یه نفر بیاید و جرات کند و بگوید که با من درباره این مساله صحبت کرده باشد. چه برسد به اینکه دلار گرفته باشم و به زور پس گرفته باشند. من ۲۰ سال قضاوت کردم و این اولین بازی پلی‌آف من نبود که سوت می‌زدم. من چندین بازی از این نوع را قضاوت کرده‌ام.

افشاریان ادامه داد: در تمام این بازی‌ها که داوری کرده‌ام، این تیم‌ها یا به لیگ برتر رفته‌اند و یا به لیگ دسته یک سقوط کرده‌اند. در این کشور یک نفر بیاید و بگوید که خداداد افشاریان یک ریال نامتعارف، یک هدیه و یک چیزی که در شان یک داور نیست را گرفته است. من کاری به صحبت‌های رهبری فرد ندارم. کسی جرات می‌کند با من قرارداد ببندد و بگوید که افشاریان ۱۰۰ میلیون می‌دهم بازی را به نفع ما تمام کن و بعد بیایند بگویند که تو پنالتی نگرفتی و پول را پس بده؟

او تصریح کرد: من یک لر و یک مرد هستم. اگر هم خدای ناکرده با این دوستان به توافق برسیم که این اتفاق بیفتد این کار را انجام می‌دادم چون یک مرد هستم. این یک ادعا است و باید ثابت کند. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران فعلی، قبلی و قبلی‌تر من را خوب می‌شناسند. اگر کوچک‌ترین مساله‌ی کمرنگی در زندگی من بود این همه بازی مهم را من قضاوت نمی‌کردم. از دیروز تا به حال ۱۰ بار با آقای اصفهانیان صحبت کردم. از آقای طاهری خواهش می‌کنم به هیچ وجه این پرونده را مختومه نکنند تا به یک سرانجام برسد.

افشاریان تاکید کرد: بازی کردن با آبروی یک فرد مسلمان بسیار ناپسند است. من شخصا خودم این هفته به تهران می‌آیم و در دادگاه صالحیه علیه افرادی که این موضوع را مطرح کردند شکایت می‌کنم. آقای رهبری فرد اسم من را نیاورده اما به هر حال این مساله را مطرح کرده‌اند. از همه اهالی فوتبال بپرسید روزی که این بازی برگزار شد تمام آدم‌های درگیر فدراسیون فوتبال آنجا بودند. حتی شاه‌حسینی، منوچهر نظری ناظر بازی و سایر دوستان بودند. فیلم بازی وجود دارد و می‌توان آن را دید. حتی یک صحنه اوت یا کرنری جابه‌جا نشد و خدا به ما کمک کرد که این اتفاق نیفتاد.

او بیان کرد: من ۲۰ سال در این داوری بوده‌ام. ممکن است شخصی که دوست من است در رختکن، ماشین یا فرودگاه من را ببیند و با من روبوسی و احوالپرسی ‌کند و بعد بیاید بگوید که من با افشاریان بستم. افشاریان روحش هم از این قضیه خبر ندارد. آن فرد نیز با آن تیم می‌بندد. اشتباه داوری ممکن است پیش بیاید. اگر در آن بازی افشاریان اشتباهی به نفع آن تیم انجام دهد، آن فرد می‌گوید به افشاریان پول دادم و این اشتباه را به عمد انجام داد و اگر هم این اتفاق نیفتد می‌گوید افشاریان قبول نکرد و پول را نگرفت. افراد بسیار کثیفی هستند که دور و بر تیم‌ها این کارها را انجام می‌دهند.

افشاریان که با رادیو ایران صحبت می‌کرد، ادامه داد: من اطمینان می‌دهم که در آن بازی هیچ اتفاق کمرنگی نبوده و برای همه ثابت می‌کنم و این ظلم به جامعه داوری است و آینده از آن داوران است. در آن بازی حتی یک اوت، خطا و اخطار هم جابه‌جا نشد و خدا به ما لطف داشت.

او در پاسخ به این سال که آیا در طول سالیان قضاوتش پیشنهادهایی به او شده یا خیر گفت: من نمی‌خواهم روی این موضوع مانور کنم. در هر جامعه کوچک و بزرگی آدم‌هایی هستند که نمی‌توانند رفتار سالم و صادق دیگران را ببینند و دست به هر کاری می‌زنند و این یک همت بلند می‌خواهد که جلوی همه آن‌ها گرفته شود.

وی در پایان گفت: خدا جای حق نشسته است و بی‌شک تا خدا نخواهد آبروی هیچ کس نمی‌رود.

انتهای پیام


9753119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور بین المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا رستمی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است