استانی 13:20 - 30 فروردین 1400
ایسنا/خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر مشهد، محمد حاجیان شهری به شهردار تذکر داد و مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر از کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک استعفا کرد.

در جلسه امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟

محمد حاجیان شهری امروز ۳۰ فروردین، در صدوبیست‌و هفتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، نسبت به تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه‌خانه سیدی به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تذکر داد.

در ادامه این جلسه و درپی استعفای مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر از کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، احمد نوروزی به عنوان عضو جدید این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین لایحه تسویه بدهی ساختمانی هتل فرهنگ و هنر به شهرداری  تصویب شد.براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا نسبت به صدور پایانکار ساختمانی هتل فرهنگ و هنر واقع در خیابان رازی غربی اقدام و مطالبات ناشی از آن را با حساب‌های فی‌مابینی و یا با دریافت خدمات متناسب تهاتر نماید. 

سپس لایحه تعیین تکلیف برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد تصویب شد. براساس این لایحه باید مباحث حقوقی پروژه‌های مشارکتی خیابان‌های امت،کوشش، رسول زادگان، افق ارغوان، جانباز، مهر و ماه ، مجتمع ایستگاهی، حافظ  و گذر فرهنگی گلستان تعیین تکلیف شود. مشکلات و دلایل متعدد فنی، اجرایی، مالی و حقوقی این پروژه‌ها شامل ارائه نشدن تضامین قراردادی، تاخیر در مقدمات اجرای پروژه، تغییر در نقشه‌های اجرایی یا شهرسازی، ایجاد مشکلات مالی برای سرمایه‌گذاران از جمله فوت دونفر از سرمایه‌گذاران، به نتیجه نرسیدن اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری و کلیه دارایی و آورده شهرداری در این پروژه‌ها نیز در تصرف و اختیار شهرداری است.

همچنین براساس این لایحه در راستای تحقق شهر ترمیمی، حل و فصل اختلافات بدون مراجعه به محاکم قضایی به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در صورت عدم طرح هرگونه ادعا از سوی طرف‌های قراردادی مذکور، شهرداری نیز از پیگیری‌های حقوقی و قضائی راجع به پروژه‌های مذکور صرف‌نظر و پرونده پروژه‌های فوق الذکر را مختومه تلقی اعلام کند.

 

شهرداری به منظور تعیین تکلیف پروژه مشارکتی بیستون ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مقدمات لازم جهت اقاله قرارداد را فراهم کرده و پیش‌نویس اقاله نامه را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

در ادامه این جلسه اصلاح  بند ۲ مصوبه ایجاد ناحیه فناوری و نوآوری مشهد تصویب شد.براساس این مصوبه شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به‌ منظور تهیه آیین‌نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار واحدهای فناوری و نوآوری و همچنین بررسی امکان استقرار این واحدها در محدوده تعیین‌شده، نسبت به تشکیل کمیته ارزیابی متشکل از نماینده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، شهردار منطقه ۹، نماینده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، نماینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی و نماینده دانشگاه فردوسی مشهد اقدام نماید.

همچنین در این جلسه با تصویب الحاق یک تبصره به لایحه مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج مخالفت شد.

انتهای پیام


11032109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است