سیاسی 01:15 - 28 آبان 1397
در نشست کمیسیون مبارزه با موادمخدر سازمان ملل
سفیر و نماینده دائم کشورمان در سخنرانی با اشاره به این که اجلاس شصت و دوم کمیسیون که در سطح وزرا و در اسفندماه ١٣٩٧ برگزار می شود از اهمیت ویژه ای در تعیین سیاست های آتی در این حوزه برخوردار است، مواضع کشورمان را در رابطه با مواردی که باید در سند نهایی این نشست مدنظر قرار گیرد، تشریح کرد.

نماینده ایران: مبارزه با مواد مخدر مسوولیت مشترک بین المللی است

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، در نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل با تشریح سیاست جامع ایران در حوزه مواد مخدر شامل مقابله، پیشگیری و درمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون هزینه های سنگین مالی و انسانی در این مسیر پرداخته است؛ نظیر شهادت بیش از چهار هزار و مجروحیت بیش از دوازده هزار نفر از عوامل نیروی انتظامی و آسیب های اجتماعی عدیده برای خانواده ها.

وی با اشاره به این که ایران در امر مبارزه با مواد مخدر جلودار است و علاوه بر کشف انواع مواد مخدر دیگر، بیش از ٧٥ درصد کشف مواد مخدر در ایران روی می دهد، از عدم برخورداری از همکاری های بین المللی در این مسیر ابراز تاسف و تاکید کرد که مواد مخدر یک معضل جهانی و مبارزه با آن نیز یک مسوولیت جهانی است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در این چارچوب با اشاره به این که برخی کشورها برای برآوردن نیازهای داخلی و در نقص تعهدات بین المللی مبادرت به قانونی کردن برخی انواع مواد مخدر کرده اند، از این اقدامات انتقاد و این کشورها را به پایبندی به تعهدات خود فراخواند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران در کنار بسیاری از کشورهای دیگر، تضعیف کنوانسیون های بین المللی مقابله با موادمخدر را نمی پذیرد.

غریب آبادی در ادامه برخی محورهای سیاست آتی در این زمینه را این گونه برشمرد:

- تاکید بر کنوانسیون های سه گانه مبارزه با موادمخدر به عنوان سنگ بنای نظام بین المللی کنترل موادمخدر؛

-تاکید بر تعهدات موجود کشورها در بیانیه سیاسی ٢٠٠٩، بیانیه مشترک وزرا در ٢٠١٤، و سند ٢٠١٦ مجمع عمومی سازمان ملل در حوزه مقابله با موادمخدر و ضرورت اجرای سریع آن ها؛

- تاکید بر نقش محوری و سیاستگذاری کمیسیون مبارزه با موادمخدر و عدم انحراف به سمت نهادهای سیاسی و غیرمرتبط با موضوع؛

- ایجاد سازوکاری برای پیگیری اجرای تعهدات کشورها در حوزه مقابله و گزارش پیشرفت ها بعد از سال ٢٠١٩؛

- اهمیت تمهید ابزارهای لازم برای اجرای تعهدات کشورها، نظیر کمک های فنی و مالی؛

- تاکید بر ارتقاء و تقویت همکاری های بین المللی در مقابله با موادمخدر.

انتهای پیام


9976985
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است