سیاسی 07:18 - 30 شهریور 1396
پس از جلسه وزیران مطرح شد:
ظریف از اجماع ۱+۵ بر ضرورت اجرای برجام در جلسه کمیسیون مشترک خبر داد و گفت که دراین جلسه جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشت ایالات متحده تعهدات خود را در برجام اجرا نکرده است.

جزئیات جلسه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ به روایت ظریف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از نشست پنج بعلاوه یک گفت: لفاظی های ایالات متحده از جمله سخنرانی بسیار سخیف دیروز رییس جمهوری ایالات متحده، نشان داد تا چه حد ایالات متحده از واقعیات جامعه بین المللی دور است و امروز بار دیگر از نزدیک مشاهده کردیم.



ظریف گفت جلسه کاملا مشخصی بود که نگرش جامعه بین المللی به برجام به عنوان یک توافق چند جانبه و نه یک توافق دو جانبه است و همین طور بر قطعنامه شورای امنیت از سوی کشورها بار دیگر تاکید شد. جلسه امروز کمیسیون مشترک، اجماع اعضای ۱+۵ بر ضرورت اجرای برجام بود.



همچنین خبرگزاری ایرنا از نیویورک خبر داد که محمد جواد ظریف  پس از این نشست در جمع خبرنگاران ایران و صدا و سیما گفته است : اعضای 1+5 البته به غیر از یک کشور بر رعایت کامل برجام و غیر قابل مذاکره بودن برجام تاکید کردند و اینکه همه طرف ها به این دستاورد جامعه بین المللی متعهد بمانند.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی درباره موارد نقضی که از سوی ایالات متحده از ابتدای اجرایی شدن برجام و به خصوص در دوره دولت جدید آمریکا مطرح بوده است، همچون اظهاراتی که مقامات آمریکا کردند که از نظر ما مناسب نبوده و برای مقررات برجام که بعضی موارد آن به عنوان نقض مواد 26،28 و 29 برجام قابل تفسیر است، صحبت کرد.



وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این ها را مطرح کردیم و این که ایالات متحده از ابتدا در اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده است. همه دولت هایی که حضور داشتند بر ضرورت اجرای برجام از سوی همه طرف ها تاکید کردند.



ظریف تصریح کرد: جلسه کاملا مشخصی بود که نگرش جامعه بین المللی به برجام به عنوان یک توافق چند جانبه و نه یک توافق دو جانبه و همین طور قطعنامه شورای امنیت، مورد تاکید کشورها قرار گرفت.



وی درباره تداوم این جلسات نیز گفت: این دومین جلسه در سطح وزرا بعد از اجرایی شدن برجام است. سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل جلسه ای تشکیل و بحث های خوبی شد، این بار دوم است که البته از چند ماه قبل احتمال تشکیل جلسه، پیش بینی شده بود.


9428224
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است