استانی 19:34 - 11 بهمن 1393
مشاور وزیر آموزش و پرورش:
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیریت در آموزش و پرورش عنصر سیاسی نیست بلکه عنصر تعلیم و تربیت است.

مدیریت در آموزش و پرورش عنصر سیاسی نیست بلکه عنصر تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید رحیم میر شاه ولد عصر امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: هر چند نظام تعلیم و تربیت در حرکت رو به جلوی خود با برخی تنگناها روبه‌روست اما تلاش دولت یازدهم بر این است تا این تنگناها با یک دیدگاه تخصصی برطرف شود.

وی به اهمیت نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد و همه باید به اهمیت این موضوع واقف باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همه انرژی و خواسته‌های ما باید تبدیل شود به اینکه آموزش و پرورش چه کار کند؟ و از آن طرف هم اگر قرار باشد مملکت راه نجاتی داشته باشد مسیر توسعه آن از آموزش و پرورش می‌گذرد.

میر شاه ولد با بیان اینکه اگر قرار باشد در کشورمان اتفاق مبارکی رخ بدهد و آن اتفاق مبارک منجر شود که یک دستگاهی مثل تعلیم و تربیت بتواند در ظرفیت خودش کار کند و مأموریتش را انجام بدهد، آموزش و پرورش چاره‌ای ندارد جز اینکه به ماهیت و ذات کار خود بپردازد.

وی با اشاره به جریان تعلیم و تربیت در کشور تصریح کرد: تعلیم و تربیت یک جریان فکری و فرهنگی است و یک جریان ساخت روح و روان انسان است، پس برای چنین جریانی ایجاد فضای سالم از ضروریات است.

میر شاه ولد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مشخصات تفکر سیاسی دولت روحانی این است که بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در کنار هم برای منافع ملی و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه عنصر سیاسی دولت روحانی بحث اعتدال است، اضافه کرد: اعتدال در جریان سیاسی این نیست که شما سیاسی نباشید و یا آموزش و پرورش خود را به عنوان یک عنصر سیاسی مطرح نکند بلکه باید توجه کنیم وقتی پشت میز مدیریت نشستیم دیگر عنصر سیاسی نیستیم بلکه یک عنصر تعلیم و تربیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش همچنین به ملاقات فرهنگیان در اردیبهشت ماه سال‌جاری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمایشی داشتند با این مضمون که ورود آموزش و پرورش به مسائل سیاسی سم است.

میر شاه ولد در پایان توضیح داد: این پیام مقام معظم رهبری را باید سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار دهیم و خود را از بعضی جریان‌ها کنار بکشیم.


5744475
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است