استانی 14:14 - 12 مهر 1394
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از حمله آفات برگ‌خوار به جنگل‌های بلوط منطقه مارگون (گردنه مله آسه) خبر داد.

حمله آفات برگ‌خوار به جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، مهندس عزت‌الله بهشتی فرد در جمع خبرنگاران افزود: تغییرات اقلیمی را علت بروز این مشکل ذکر و اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، ضعف فیزیولوژیک درختان و آسیب‌پذیری آنها، حمله این آفات به ویژه در این فصل منجر به صدمات جبران ناپذیر و همچنین کاهش قدرت رویش درخت در فصل بعد خواهد شد.

وی افزود: راه حل مقابله با این پدیده اجرای روش‌های بیولوژیکی است.

همچنین مهندس جواد رحیمیان، کارشناس مسئول جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گردنه "مله آسه" در بخش مارگون، شهرستان بویراحمد، زیلایی و دهستان سیلاب کلوار قرار دارد و شامل گونه های بلوط ایرانی، زالزالک قرمز، انچوچک، شن، کیکم، زبان گنجشک است و تاج پوشش در جاهای مختلف مناطق نامبرده متغییر و بین 25 تا 50 درصد است.

وی در رابطه با مهار این آفات افزود: به دلیل ملاحظات زیست محیطی و سطح وسیع منطقه، امکان سمپاشی وجود ندارد.

رحیمیان راه حل منطقی مبارزه با این آفات را بکارگیری روش‌های بیولوژیکی عنوان و اظهارکرد: با استفاده از پارازیت های طبیعی (دشمنان طبیعی) مانند زنبورهای خانوادهMymaridae ،Chrysoporla canea ، Mallada flavi frons و چند گونه سن شکاری، شیخک و سوسک‌های Carabidae می‌توان با این آفات مبارزه کرد.

انتهای پیام


7160884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است