وبگردی 09:34 - 05 آذر 1393
مدت‌هاست که شهریار بحرانی کارگردان "ملک سلیمان" از تولید قسمت دوم این کار خبر داده است. با این حال بعد از ماه‌ها که از آغاز نگارش فیلمنامه این کار می‌گذرد هیچ خبری از تولید آن نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاراندرباره چرایی عدم تولید قسمت دوم ملک سلیمان صحبت‌ها فراوان است؛ عده ای از نبودن بودجه برای تولید این کار می گویند و برخی از بالا بودن هزینه طراحی صحنه و لوکیشن فیلم.
 
عبدالحمید قدیریان نویسنده ای که این روزها سرگرم نوشتن فیلمنامه قسمت دوم "ملک سلیمان" است درباره تازه‌ترین وضعیت این فیلمنامه به فرهنگ نیوز گفت: فیلمنامه تقریباً به اتمام رسیده است و منتظر هستیم که تکلیف حمایت ارگان‌های دولتی مشخص شود. تا مشخص شدن وضعیت تولید، کار بر روی فیلمنامه را ادامه می‌دهیم.
 
وی درباره اینکه آیا امکان دارد که "ملک سلیمان 2" به دلیل مشکلات مالی از مسیر تولید خارج شود ادامه داد: داستان بر سر این است که کار ما یک کار فرهنگی است و نه یک کار بازاری و با توجه به مشکلات مختلفی که در عرصه فرهنگی داریم نیاز است که حمایت از امثال ما در دستور کار قرار گیرد. وظیفه دینی و ملی و انسانی ما این است که برای برون رفت از مشکلات فرهنگی که گریبانمان را گرفته اثر هنری ارائه کنیم و وظیفه ارگان‌های متولی این است که از ما حمایت کنند.
 
قدیریان که در طراحی صحنه آثاری چون "حمله به اچ 3" و "ارتفاع پست" نقش ویژه ای داشته افزود: مسئولینی که حس می‌کنند ما مشکل فرهنگی داریم و مدام نیز در تریبون‌ها این مشکلات را فریاد می‌زنند به کمک فیلم‌سازانی بیایند که دغدغه طرح این مشکلات و ارائه راه حل برای آن‌ها را دارند.
 
*مسئولین اگر حس می‌کردند که مشکل فرهنگی داریم حتماً از تولید "ملک سلیمان 2" حمایت می‌کردند
این سینماگر با اشاره به "ملک سلیمان 2" افزود: امثال ما سابقه کاری مان مشخص است. ما پیش از این "مریم مقدس" را ارائه کردیم که بازده آن هم مشخص است. همچنین "ملک سلیمان" را که فضاسازی فرهنگی خوبی داشت و البته که مخاطبان خوبی هم داشت. فکر می‌کنم مسئولین سینمایی هنوز حس نکرده‌اند که ما مشکل فرهنگی داریم وگرنه حتماً از تولید "ملک سلیمان 2" حمایت می‌کردند.
 
وی ادامه داد: کسانی که متولی فرهنگ هستند برای برون رفت از معضلات فرهنگی حتماً تولید آثار فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.
 
*ما خیلی زرنگ باشیم فیلمنامه ای قوی را برای تولید آماده کنیم
قدیریان با اشاره به اینکه گروه تولید "ملک سلیمان 2" آماده است که به محض تخصیص حمایت کار را کلید بزند اظهار داشت: هر وقت دوستان مدیر احساس نیاز کنند ما آماده‌ایم برای انجام کار. این کارها آثاری نیست که برای ساختش مدام به دنبال چانه زنی با این و آن باشیم.
 
این فیلمنامه نویس با بیان اینکه آیا سوژه "ملک سلیمان 2" قابلیت این را ندارد که برای تولیدش شریک خارجی پیدا شود به فرهنگ نیوز گفت: تقسیم کار بر این اساس صورت گرفته که هنرمند مسلمان باید ماده موردنیاز اثر هنری را خلق کند. ما خیلی زرنگ باشیم فیلمنامه ای قوی را برای تولید آماده کنیم و پیدا کردن شرکای تولید در داخل یا خارج وظیفه نهادهای سینمایی است.
 
*مشکلات فرهنگی فقط و فقط با توسل به قرآن است که حل می‌شود
عبدالحمید قدیریان با اشاره به اتفاقات سیاسی فراوانی که در کشورهای منطقه رخ داده افزود: از بیداری اسلامی گرفته تا این روزها که انحرافات فکری و افراطی گری در کشورهای همسایه غوغا می‌کند مشکل فرهنگی است که غوغا می‌کند و این مشکلات فرهنگی فقط و فقط با توسل به قرآن است که حل می‌شود. قصه‌های قرآنی اگر با نگاه درست روایت شود می‌تواند اسباب برون رفت جوامع اسلامی از بسیاری فتنه‌ها را فراهم کند.
 
قدیریان ادامه داد: ما با کمک اهل علم نشسته‌ایم و طرحی را آماده کرده‌ایم که نشان دهیم چطور می‌شود با آموزه‌های قرآنی راه برون رفت از مشکلات را پیدا کرد.
 
*"ملک سلیمان 2" راه‌های برون رفت از افراطی گری‌های اخیر را نشان می‌دهد
این سینماگر درباره استفاده از بخش خصوصی برای تولید آثار فرهنگی به فرهنگ نیوز گفت: بخش خصوصی بیشتر به سراغ سوژه‌هایی می‌رود که بتواند با کمک آن‌ها مخاطبان را سرگرم کند. کمتر پیش آمده در این بخش عناصر فرهنگی حاکم باشند. با معیارهای سرگرم سازی به سبک هالیوود طبیعی است که ملک سلیمانی‌ها به نتیجه نمی‌رسند.
 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: در گذر زمان مدیران و مسئولین ما مجبور خواهند شد به سمت قرآن بیایند. شک نکنید که اگر سینمای ما هم به سمت قرآن و تبیین آموزه‌های آن بیاید حتماً از بسیاری معضلات برون خواهیم رفت. "ملک سلیمان 2" از جمله آثاری است که درون داستان برآمده از قرآن خویش می‌کوشد بخشی از روش‌های گذر از بحران‌های کنونی دنیا و از جمله افراطی گری را به مخاطبان نشان دهد. امیدواریم که از تولید کار حمایت شود.

5273201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ماه رمضان، ماه مغفرت و برآورده شدن آرزوها و دعاهای انسان است؛ اینکه در این ماه که مهمان خداوند باری تعالی هستیم، از خدا چه بخواهیم، پرسشی است که در این نوشتار با استفاده از آیات و روایات به آن پرداخته شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر نمی‌توانید خشم خود را کنترل کنید و‌سر هر مسئله‌ای سریع خشمگین می‌شوید خواندن مطلب زیر را برایتان توصیه می‌کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با تضعیف شدن قدرت آمریکا در کنترل و دیکته کردن امور جهانی، جهان جدیدی در حال ظهور است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این خبر به نام و ترتیب سوره‌های قرآن پرداخته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تغییر عادات غذایی، کم آبی بدن و گرسنگی ناشی از روزه‌داری ممکن است روی خلق و خوی ما اثر بگذارد و زود عصبانی شویم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته طیف جدیدی از دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حل معما‌های ریاضی در کنار گذراندن وقت از جمله بهترین گزینه‌ها برای به چالش کشیدن مغز و تقویت آن محسوب می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حقیقت شب‌قدر منشأ و سرچشمه ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت حضرت زهرای‌اطهر (سلام الله علیها) است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های ماه مبارک رمضان برخی از افراد در وعده افطار و سحری زیاده روی می‌کنند و بعد از این ایام دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است