گوناگون 20:49 - 02 مهر 1396
در پی درج خبر افزایش گوگرد در بنزین توزیعی تهران در همشهری، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که وجود مشکل فرایندی در واحد کاهش میزان گوگرد پالایشگاه امام خمینی شازند دلیل اصلی افزایش نگران‌کننده گوگرد بنزین توزیعی در تهران بوده است.

هفته گذشته نتایج گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان 1396منتشر شد و نشان داد که در سوخت بنزین عرضه شده در جایگاه‌های پایتخت، عدد اکتان پایین و محتوای گوگرد و بنزن بالاست. در گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان 1396آمده بود که گوگرد موجود در بنزین سوپر تهران 90تا 100قسمت در میلیون است و بنزین یورو4، 130تا 140قسمت در میلیون اما حد مجاز آن 50قسمت در میلیون است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پس از انتشار نتایج این گزارش، اطلاعیه‌ای رسمی درخصوص علل افزایش نگران‌کننده گوگرد بنزین تهران صادر کرد. در این اطلاعیه آمده: به‌منظور کنترل کیفیت و نظارت دقیق‌تر بر کیفیت بنزین یورو4توزیعی در کلانشهرها، نهایت تلاش به‌عمل آمده که مبدا ارسال بنزین مشخص و بدون تغییر باشد.

در این راستا توزیع بنزین یورو 4در تهران از ابتدای زمستان سال 1392تا حال حاضر صرفاً از پالایشگاه امام خمینی شازند تأمین شده که بنزین یورو 4توزیعی در تهران همواره با بنزن کمتر از یک درصد و گوگرد کمتر از 50جزء در میلیون بوده است.البته در بازه زمانی بسیار کوتاهی در تابستان سال‌جاری با توجه به مشکل فرایندی واحد کاهش میزان گوگرد، در بنزین تولیدی پالایشگاه مزبور میزان گوگرد در محدوده 75جزء در میلیون تولید و توزیع شده که با رفع مشکل فوق هم‌اکنون میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه کمتر از 50جزء در میلیون است.


9435871
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است