گوناگون 10:05 - 20 آذر 1397
کانادا یکی از مقاصد تحصیلی در جهان است. اطلاعاتی که باید در مورد شهریه این دانشگاه‌ها کسب کنید برای شما در این مطلب آورده شده تا اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید بی‌دغدغه تصمیم بگیرید.

هزینه های تحصیل در کانادا

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام گروه راد، کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی جهان است. اگر علاقه‌مند به تحصیل در کشور کانادا هستید، خبر خوبی برای شما داریم. همچنان هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مطرح کمتر است.

شهریه دانشگاه‌ها

شهریه دانشگاه‌های کانادا جهت تحصیل در کشور کانادا بسته به این که در چه برنامه‌ای تحصیل می‌کنید، آیا دانشجوی بین‌المللی هستید، مقطع تحصیلی متفاوت است. طبق آخرین گزارشات، هزینه های تحصیل در کانادا به طور متوسط ۳/۳ درصد برای دانشجویان دوره کارشناسی و ۶/۶ درصد برای دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ افزایش یافته است.

هزینه‌های تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی برای رشته‌هایی مانند هنر و علوم انسانی سالانه حدود ۲۷ هزار و ۱۵۹ دلار کاناداست. این هزینه برای دوره‌های مدیریت و کسب‌وکار حدود ۲۶ هزار و ۳۹۵ دلار و برای رشته‌های مهندسی و پزشکی بیشتر و به طور میانگین حدود ۳۰ هزار و ۷۴۲ دلار است.

این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر، کمی کمتر و به طور میانگین حدود  ۱۶ هزار و ۴۹۷ دلار کانادا است. این مقدار نسبت به سال گذشته تنها یک درصد افزایش یافته است.

هزینه زندگی در کشور کانادا

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا لازم است اثبات کنید مبلغ هزار دلار کانادا در اختیار دارید. اما هزینه‌های زندگی در کشور کانادا به این مبلغ محدود نشده و فراتر می‌روند. بر اساس آمار به دست آمده برای هر فرد حداقل مبلغ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار کانادا برای پوشش هزینه‌های زندگی چون مسکن، غذا، کتاب، کالا، هزینه‌های تلفن، بیمه و هزینه‌های متفرقه نیاز است.

هزینه خوابگاه و اقامتگاه را نیز می‌بایست جزو هزینه‌های زندگی در کانادا و همچنین هزینه‌های تحصیل در کانادا بدانیم که به طور معمول بسته به نوع اقامتگاه حدودا  ۳,۰۰۰-۸,۵۰۰ دلار کانادا، هزینه در پی خواهد داشت.

نمونه‌ای میانگین از هزینه‌های زندگی در کشور کانادا (بر اساس دلار کانادا):

غذای رستوران: ۱۵ دلار برای هر نفر

یک بلیط عمومی محلی: ۳ دلار

نان: ۲.۷۹ دلار 

بلیط سینما: ۱۳ دلار 

هزینه ماهیانه باشگاه: ۴۹ دلار 

هزینه بیمه درمانی

داشتن بیمه درمانی در کانادا در طول تحصیل جزو ملزومات است که هزینه‌ای معادل ۶۰۰-۸۰۰ دلار کانادا، روی دست شما می‌گذارد.

هزینه درخواست پذیرش دانشگاه

هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال این مهم برای دانشگاه بریتیش کلمبیا حدودا ۱۱۶.۲۵  دلار کانادا است.

بورسیه‌ها و امکانات موجود برای کاهش هزینه‌ها

در کانادا بورسیه‌های تحصیلی متعددی وجود دارد که به کاهش هزینه‌های تحصیل در کشور کانادا کمک می‌کند. علاوه بر بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان اجازه کار حین تحصیل داده می‌شود که می‌توانند از آن نیز برای جبران هزینه‌های خود بهره بگیرند.



برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مطالب ذکر شده و موضوعات تدوین شده در رابطه با آن‌ها به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

انتهای پیام


9996618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است