فرهنگی‌هنری 01:31 - 08 فروردین 1394
سیدعباس میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس:
مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: کتا‌ب‌های عکس «علی فریدونی» و «سعید صادقی» در اوایل امسال آماده چاپ می‌شود.

عکس‌های دفاع مقدس فریدونی و صادقی کتاب می‌شود/شجاعی‌طباطبایی کاریکاتور انقلابی را به جهان معرفی کرد

سیدعباس میرهاشمی مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برنامه 5 ساله‌ای را با همکاری هیئت مدیره انجمن تدوین کردیم که در این میان برنامه‌ریزی سال 94 هم استخراج شده است.

وی ادامه داد: در این راستا یک سری عناوینی برای نشر آثار مشخص کردیم که از این مجموعه‌ها می‌توان به کتاب‌های عکس «زمان سخت» اثر محسن راستانی، «قاب شیدایی» اثر سعید حاجی‌خانی و مجموعه نمایشگاهی انقلاب اشاره کرد. این آثار در سال 93 منتشر شد.

* شهریاران؛ روایت تصویری از حضور آذربایجان در دفاع مقدس

میرهاشمی بیان داشت: در حوزه نشر آثار، چند کتاب در دست آماده‌سازی داریم که یکی از کارها کتاب عکس «شهریاران» مربوط به نقش استان آذربایجان شرقی در دفاع مقدس است؛ مراحل عمده آماده‌سازی آن انجام شد؛ همچنین نقش استان کرمانشاه در دفاع مقدس گرد آوری شده است.

* انتشار کتاب‌های عکس «علی فریدونی» و «سعید صادقی»

وی افزود: جمع‌آوری و انتشار کتاب‌های عکس عکاسان از دیگر برنامه‌های حوزه نشر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس است که فاز اول آثار «علی فریدونی» و «سعید صادقی» انجام شده است و بحث مقدماتی و چاپ این کتاب‌ها در اوایل امسال انجام می‌شود.

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: در کنار این کارها، تور عکاسی از پیشکسوتان و جوانان انقلاب و دفاع مقدس سفری به استان کهکیلویه و بویر احمد داشتند؛ که این سفر بازخوردهای خوبی هم داشت و عکاسان به داشته‌ها و کاستی‌ها استان پرداخته بودند. این عکس‌ها در اسفند ماه سال جاری در مجلس به نمایش گذاشته شد.

* جمع‌آوری نگاتیوهای جنگ

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی انجمن، جمع‌آوری نگاتیوهای انقلاب و دفاع مقدس است. این کار با همکاری مؤسسات فرهنگی کشور انجام شد و تعداد قابل توجهی به انجمن ارسال شده و ساماندهی شده است.

میرهاشمی افزود: برپایی نمایشگاه عکس در حوزه انقلاب و دفاع مقدس در  استان‌های کشور از دیگر برنامه‌ها بوده است؛ در سال آینده هم ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه عکاسی گفت: امسال در مسابقات، سوگواره‌ها و جشنواره‌ها متعددی داوری انجام دادم. البته به بحث پژوهش در حوزه عکاسی علاقه‌مند هستم که کار اجرایی مرا از این علاقه‌ام دور کرده است.

* شجاعی‌طباطبایی کاریکاتور انقلابی را به جهان معرفی کرد

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به هنرمند شاخص و تأثیر گذار در سال 93 بیان داشت: در سال 93، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی کاریکاتور انقلابی را در عرصه بین‌المللی معرفی کرد و چند جشنواره مهم و سایت موفقی را مدیریت کرده است. به نظرم وی از هنرمندان و مدیران موفق هنری در سال جاری بوده است.

وی در خصوص برنامه‌اش برای تعطیلات نوروز گفت: این ایام در تهران هستم و در روزهای نخست دید و بازدید را خواهیم داشت. بلافاصله بعد از تعطیلات رسمی هم در اولین فرصت کتا‌ب‌های عکس «علی فریدونی» و «سعید صادقی» را آماده می‌کنیم تا به نمایشگاه کتاب برسد.


6104253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است