سیاسی 08:56 - 10 اردیبهشت 1396
حسین ناهی

رمزگشایی از سیاهنمایی و رفتار تخریبی قالیباف در مناظره

روز گذشته پس از اولین مناظره انتخاباتی محمود واعظی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی اینستاگرام خود به موضوعی اشاره کرد که ممکن است از دید برخی تحلیلگران دور مانده باشد اما به واقعیت بسیار نزدیک است آن هم استفاده آقای قالیباف از روش ترامپ برای پیروزی بود. او نوشته بود: «همین چند ماه گذشته بود که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری توانست با اتخاذ روش تخریبی بر حریف انتخاباتی خود پیروز شد. روشی که به تعبیر مقام معظم رهبری «اینها آمریکا را افشا کردند».

ترامپ در کارزار انتخاباتی خود صحبت از دولت یک درصد و مردم 99 درصد می کرد حالا انگار محمدباقر قالیباف پا در راه آن میلیارد آمریکایی گذاشته و با کمی تغییر از سیاست 96 درصدی و دولت 4 درصدی می گوید.

ترامپ در آن دوران تمام توان خود را بر استفاده از روش های تخریبی به جای ارائه برنامه گذاشته بود و با گفتن حرف های احساسی و ارایه فضای منفی از کشور، با گفتن وعده های رویایی به مصاف حریفان خود رفت.

رفع یک شبه بیکاری با کشیدن دیوار در مرز مکزیک، ایجاد فلان میلیون شغل و بالا بردن درآمد چند برابری مردم و... همه شعارها و وعده هایی بود که ترامپ با بهره از لابی سرمایه داران آمریکایی با هزینه های میلیاردی در فضای مجازی کشور آمریکا منتشر کرد و از اول هم قرار نبود که جواب دهد که این کارها را چگونه و با چه روشی می خواهد انجام دهد.

حالا با گذشت چند ماهی که آقای ترامپ به قدرت رسیده درحالی از وعده های تبلیغاتی خود یکی پس از دیگری عقب نشینی می کند که محبوبیتش به پایین ترین سطح در میان روسای جمهوری در شش ماهه اول رسیده است.

قالیباف نیز انگار در تقلیدی کور همین مسیر را می رود و از ایجاد چهار میلیونی شغل می گوید و بر طبل دو برابر و نیم کردن اقتصاد کشور می کوبد بدون اینکه هیچ راه حل عملی برای آن ارایه کند و تازه نشر این وعده ها و حرف های تخریبی خود را در فضای مجازی نوید می دهد و گویی که در ستادش برنامه ریزی گسترده ای برای بهره برداری از شبکه های اجتماعی و اینترنت تدارک دیده که اگر زیرساخت های ارتباطی در همین دولت یازدهم بنا نشده بود، معلوم نبود که پولش را کجا می خواست هزینه کند.

انشالله که بیانات مقام معظم رهبری را همواره سرمشق کارهای خود قراردهیم وقتی فرمودند: «وعده های غیرعملی دادن، وعده های بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهی علامت منفی هم هست. از طرف علاقه مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقی های انتخاباتی، شایسته ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدم های مؤمن را، مصونیت دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاه های اینترنتی و غیره، اینها اصلاً مصلحت نیست.» سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم یزد (12/10/1386)

و وقتی در جای دیگر فرمودند: «در بعضی از کشورهای دنیا به نام دمکراسی، به نام آزادی، آبروهائی را از بین می برند، اشخاصی را به لجن می کشند؛ اینها کارهای اسلامی نیست، اینها کارهای آنهاست؛ مثل خیلی از کارهای دیگرشان.» خطبه های نماز جمعه تهران در روز هجدهم رمضان (29/06/1387)

29213

 


9054988
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است