استانی 17:00 - 01 آبان 1393
استاندار همدان مطرح کرد
استاندار همدان با بیان اینکه «بشردوستی» زیربنای تمام زیبایی‌ها، خوبی‌ها و مهربانی‌هاست، گفت: در آثار هیچ یک از این شاعران ایران‌زمین سخن از غارت، تعرض و خشونت به میان نیامده است.

«بشردوستی» زیربنای تمام مهربانی‌هاست / آثار شعرای ایرانی پر از داده‌های بشردوستی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در سمپوزیوم «جایگاه بشردوستی در ادبیات ایران‌زمین» در همدان با تقدیر از مدیرعامل هلال احمر همدان در فراهم کردن مقدمات برگزاری این اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است بشردوستی در ادبیات ایران‌زمین این چنین در قالب اندیشه‌های زیبا بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه «بشردوستی» زیربنای تمام زیبایی‌ها، خوبی‌ها و مهربانی‌هاست اضافه کرد: این مهم در هیچ ادبیاتی به خوبی ادبیات کهن ایران‌زمین توصیف نشده است.

استاندار همدان با اشاره به ظهور شعرای بزرگ در سابقه تاریخی ایران از نقل مضامین بشردوستانه در آثار این بزرگان سخن گفت و افزود: در آثار هیچ یک از این شاعران سخن از غارت، تعرض و خشونت به میان نیامده است.

وی بن‌مایه و اساس ایجاد جمعیت هلال احمر در سطح جهان را خدمت به بشریت عنوان کرد و با گرامیداشت، صلح، مهربانی و بشردوستی گفت: هلال احمر همدان در تکریم این خوی نیک انسانی بسیار خوب عمل کرده است.

نیکبخت دعوت از چهره‌های ماندگار و اساتید بزرگ ادبیات برای حضور در این سمپوزیوم ملی را مایه افتخار همدان دانست و با اشاره به نصب بیتی از فردوسی بر سردرب سازمان ملل افزود: چه اقدامی در معرفی بشردوستی ایرانیان در سطح جهان رساتر از این واقعیت می‌توانست باشد؟

وی با اشاره به جایگاه انسان در کائنات، به اشعار بشردوستانه حافظ شیرین‌سخن در این زمینه اشاره کرد و افزود: زیبنده است با ترویج جلوه‌های بشردوستی این جایگاه رفیع بیش از پیش به بشریت معرفی شود.


5022977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است