اقتصادی 13:14 - 30 فروردین 1398
بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی دولت امریکا را درآمدهای مالیاتی از ثروتمندان تشکیل می‌دهد.

ثروتمندان آمریکایی چه قدر مالیات می‌پردازند؟

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس بیزینس، مؤسسه " اینترنال روینیو سرویس" در گزارشی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶، مالیات پرداختی ۵۰ درصد مالیات دهندگان آمریکایی با مالیات ۳ درصد ثروتمند این کشور برابر و معادل ۴۳.۹ میلیارد دلار بوده است.

از کل درآمدهای مالیاتی دولت در آن سال، ۳۷.۳ درصد سهم یک درصد ثروتمند جامعه این کشور بوده است. این افراد درآمد تعدیل شده‌ای معادل یک تریلیون دلار داشته‌اند و ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده‌اند.

هم چنین در بین جامعه پنج درصد ثروتمند آمریکایی، ۷ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده است و ۵۸ درصد درآمد مالیاتی دولت را مالیات‌های پرداختی توسط این گروه درآمدی تشکیل داده است. این گروه در مجموع ۸۳۹.۸ میلیارد دلار مالیات در سال ۲۰۱۶ پرداخت کرده اند. این افراد حدود ۱۹.۲ درصد کل درامد خود را تحت عنوان مالیات به دولت بازگردانده اند.

این مؤسسه هم چنین اعلام کرده است که دهک نخست درآمدی آمریکا دارای درآمد ناخالص ۴.۷ تریلیون دلاری بوده‌اند و افراد متعلق به این دهک، یک تریلیون دلار مالیات به دولت پرداخته کرده اند که معادل ۶۹ درصد کل درآمد مالیاتی این کشور در سال ۲۰۱۶ بوده است.

در مجموع ۹۷ درصد درآمد مالیاتی دولت این کشور را مالیات پرداختی ۵۰ درصد مودیان مالیاتی شکل داده است و سهم پنج دهک پایین درآمدی جامعه از درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا تنها معادل ۳ درصد بوده است.

انتهای پیام


10106800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است