فرهنگی‌هنری 12:03 - 07 خرداد 1394
آثار یکدهه نقاشی های پری یوش گنجی ، پیشکسوت و استاد عرصه ی هنر و تقاشی از 8 خرداد ماه در گالری آریانا برپا می گردد.

پری یوش گنجی نقاش و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایشگاه جدید خود گفت: در این نمایشگاه حدود 30 کار با موضوع پنجره ،رودخانه،گلها و ...که حاصل کارهای 10 سال اخیر من است، وجود دارد.


وی افزود :قالب اثار با رنگ روغن کار شده اند و حس من در این آثار دریچه ای است که ما هر روز با آن درگیریم ؛ به نظر من هر انسانی پنجره ای دارد که از آن به بیرون نگاه می کند و پنجره ی ذهنی من تاریخ و زمان است و کارهایم نیز برگرفته از همین تاریخ و فرهنگ کشور مان می باشد ،کشوری که به قول شخصی مانند ماه است که نازک نازک میشود و بعد به بدر باز میگردد. 


استاد گنجی در خصوص سبک کاری خود عنوان کرد: در این زمان دیگر صحبت از سبک خاص کاری داشتن معنایی ندارد، مثلأ خود من که امسال 70 ساله میشوم از 16 سالگی در هنرستان با سبک رئال نقاشی را شروع کردم و بعد از آن نیز یا درس می خواندم و یا درس می دادم ،همچنین به شهر های مختلف رفتم و به عنوان مثال در ژاپن طراحی آب مرکب را یاد گرفتم ؛ در جایی مینی مالیستی هستم و گاهی کالریست؛ و به طور کلی چهارچوب خاصی ندارم.


وی تصریح کرد: کار های من به صورت لایه لایه اند و حتی گاهی به 15 لایه که با یک تیرگی خاص همراه هستند، هم می رسند ؛و این اتفاق اشاره ای به ایران دارد ،بدین معناکه برای دیده شدن هر چیز که در کشور وجود دارد بایدنور ی به آن تابیده شود.


این هنرمند در پایان با اشاره به وضعیت هنر در کشور و توجه مسئولین خاطر نشان کرد:در خصوص جایگاه هنر نه میتوان کلی حرف زد و نه جزئی ! اما برپایی متعدد همین نمایشگاه ها،پویایی ، علاقه و تحصیل جوانان در انواع شاخه های هنر نیز خوب و قابل توجه است؛ و مهم دستاورد الان نیست ،بلکه کار هایی است که در این زمینه انجام می شوند ؛همچنین امیدوارم مسئولین با اختصاص بودجه ی مناسبی برای افراد علاقمند، زمینه ی بهتری برای تحقیق و تحصیل جوانان در این عرصه فراهم کنند.


پری یوش متولد سال 1324 در تبریز است. وی هنرآموخته هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران  است و تحصیلات خود را در ۱۹۶۸در رشته نقاشی از دانشکده هنر سنت مارتین لندن ،در ۱۹۶۹میلادی در دانشکده هنر سر جان کاس لندن ،دانشکده هنر چلسی ۱۹۷۴میلادی، و دانشکده هنرهای زیبا، بوزار پاریس ۱۹۷۶میلادی ادامه داده است و همچنین سابقه تدریس در دانشگاه الزهرا، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز میراث فرهنگی و موسسات آموزشی هنری آزاد را نیز در کارنامه خود دارد و نمایشگاه‌های متعددی را نیز در ایران و ژاپن، آلمان، آمریکا، عربستان، کویت، فرانسه،‌ ازبکستان و کشورهای آسیای میانه برپا کرده است.
 
گفتنی است نمایشگاه " یک دهه نقاشیهای پری‌یوش گنجی"  از 8 خرداد الی 1 مرداد در گالری آریانا،برقرار است.


علاقه مندان می توانند جهت دیدن آثار همه روزه به جز شنبه و جمعه ها،از ساعت 17 تا 21 به محل این گالری واقع در الهیه،انتهای خیابان مریم شرقی،ابتدای خیابان فرشته،شماره 9 مراجعه کنند.  




انتهای پیام/

6459838
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است