سیاسی 11:35 - 03 شهریور 1398
یک عضو کمیسیون اقتصادی:
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور تاکید کرد: یکی از این مشکلات نقدینگی است که لازم است دولت و بانک مرکزی آن را به سوی تولید روانه کنند.

دولت و بانک مرکزی نقدینگی را به سوی تولید هدایت کنند

به گزارش ایسنا، صفرعلی اسماعیلی نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان، اظهار کرد: شرایطی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد بسیار حساس است. این شرایط ایجاب می‌کند که گروه‌ها، تمام جریان‌ها و مردم با وحدت و همدلی تحت امر رهبری به فکر حل مشکلات باشند و در این حوزه نباید بگذاریم دشمنان با اعمال تحریم‌های اقتصادی ملت را از نظام و از کارآمدی نظام دلسرد کنند.

وی با تاکید بر این‌که سه قوه، صداوسیما و تمام نهادها برای حفظ اعتماد اجتماعی تلاش مضاعف داشته باشند، بیان کرد: باید برای حل بحران‌های موجود کشور به عزم ملی و کار جهادی توجه کنیم. یکی از بحران‌هایی که کشور را تهدید می‌کند نقدینگی است. دولت و بانک مرکزی باید برای هدایت این نقدینگی به سوی تولید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌ها در این حوزه از دولت و بانک مرکزی بخواهند که در خصوص اقدامات خود گزارش ارائه دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: بحران بعدی موضوع بدهی‌های دولت است. این بدهی‌ها به بانک‌ها، صندوق‌ها و پیمانکاران مشکلاتی را به وجود آورده است و آنها در خطر ورشکستگی هستند. این بدهی‌ها به عنوان میراث در میان دولت‌ها به دولت دیگر منتقل می‌شوند. آقای رییس جمهور برنامه شما برای پرداخت بدهی‌ها چیست؟ بانک مرکزی با عملیات بازار باز و دولت با اوراق بهادار در این حوزه اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحران بعدی بحران تورم است، تورم بر دوش مردم و اقشار پایین سنگینی می‌کند. کارگران، کشاورزان و بازنشستگان با افزایش قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. این افزایش قیمت در کالاهای اساسی در دارو و مسکن تا کجا ادامه دارد. مهم‌ترین عامل در تورمی شدن، انتظارات تورمی است. تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند انتظارات تورمی را کاهش دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: بحران بعدی بحران محیط زیست است، استان‌های شمالی کشور به خصوص مازندران در خطر نابودی قرار دارند. حافظان جنگل‌های مازندران ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند. مازندران نفس ایران است لازم است پروژه‌ فاضلاب آن در اولویت باشد وگرنه بیماری‌های واگیردار، مردم و گردشگران را تهدید خواهد کرد، چرا سازمان محیط زیست نسبت به انباشت زباله در سواحل و جنگل‌های مازندران بی‌توجه است؟ سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون کشاورزی نسبت به خشکیده شدن درختان سبز شمشاد مازندران ورود کرده و متخلفین را معرفی کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد ادامه داد: کم آبی در مازندران و عدم مدیریت صحیح، مردم را در آب شرب و کشاورزان را در حوزه آب کشاورزی دچار مشکل کرده است، چرا در لایروبی ۱۷ هزار هکتار آب‌بندان مازندران اقدامی نمی‌شود. قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات در این ۱۳ سال نشان داد که در غرب مازندران بازدارنده نبوده است. زمین‌ها به حالت اول بازنگشته و فقط ساختمان‌های تخریب شده چهره زشتی را به نمایش گذاشته است. مجلس شورای اسلامی و کمیته کشاورزی با اعزام هیاتی از این ساختمان‌های تخریب شده در غرب مازندران بازدید کنند تا اقدامات لازم در این حوزه صورت پذیرد.

انتهای پیام


10218048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است