استانی 16:27 - 01 بهمن 1396
رئیس شورای شهر کاشمر از جولان دلالان در تنها شهرک نیمه صنعتی این شهر خبر داد.

جولان دلالان در شهرک نیمه صنعتی کاشمر

محمد خباززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه هر چند از سال 78 موضوع انتقال مشاغل مزاحم به شهرک نیمه صنعتی مطرح شد اما تاکنون نتوانسته‌ایم در انتقال این موفق باشیم، گفت: همان ابتدا برای استقبال صنوف مزاحم از زمین‌های شهرک نیمه صنعتی از متری 60 هزار تومان به 25 هزار تومان کاهش داده شدند.

وی با اعلام اینکه برای جلوی گیری از سوء استفاده صاحبان اصلی زمین‌ها حتی تا زمان نرفتن کسبه اجازه لوله‌کشی آب را ندادیم، بیان کرد: بارها صاحبان زمین‌های شهرک نیمه صنعتی در تلاش برای افزایش قیمت‌ها بودند. هرگونه افزایش قیمت توسط مالکین اصلی موجب می‌شد کاربری زمین به همان حالت اولیه خود که کشاورزی بود برگردد.

وی با اعلام اینکه متأسفانه تاکنون شهرداری نتوانسته زمین‌های شهرک نیمه صنعتی را تصرف کنند و تمامی تقسیم‌بندی‌ها بر روی کاغذ انجام شده است، بیان کرد: هرچند زمانی که شهرداری کاشمر در شهرک نیمه صنعتی آغاز به جدول‌کشی و خیابان‌کشی کرد زمین‌ها هنوز متری 25 هزار تومان بود اما هیچ‌کدام از صنوف مزاحم اقدام به خرید نکردند.

رئیس شورای شهر کاشمر با بیان اینکه با ورود دلالان به این شهرک زمین از متری 25 هزار تومان به 300 هزار تومان افزاش یافت، عنوان کرد: با وجود اینکه شهرداری هیچ کدام از زمین‌ها را تصرفی نکرده بود اما اقدام به تغییر کاربری 200 هزار مربع کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مشوق‌هایی برای رفتن صنوف مزاحم به این شهرک در نظر گرفته شود، گفت: قبل از رفتن صنوف مزاحم به شهرک نیمه صنعتی ایجاد هرگونه زیرساخت موجب بورس بازی و افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

خباززاده با اعلام اینکه اگر صاحبان زمین بخواهند از کاهش قیمت‌ها امتناع کنند شهرداری نسبت به خرید زمین دیگری اقدام خواهد کرد، بیان کرد: طبق قانون شهرداری موظف است برای ایجاد شهرک نیمه صنعتی نسبت به خرید زمین مورد نیاز اقدام کند.متأسفانه شهرداری زمین‌هایی را تغییر کاربری که اکنون هیچ‌گونه اختیاری در تعیین قیمت و واگذاری آن‌ها ندارد.

رئیس شورای شهر کاشمر بیام کرد: بر اساس برآوردها در شهرستان کاشمر، مشاغل آلاینده شهری که به مشاغل مزاحم مشهور هستند حدود ۵۰۰ واحد صنفی را به خود اختصاص داده‌اند که در قالب ۵ اتحادیه صنفی شامل درب و پنجره سازان، مصالح ساختمانی، ادوات کشاورزی، تعمیرکاران ماشین‌های سبک و سنگین و درودگران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام


9647078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است