استانی 12:13 - 10 آذر 1394
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان درگفت‌وگوباایسنا:
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان با بیان این‌که پیش‌نویس طرح احداث پل دوم مرزی در مرز «میلک» آماده و به افغانستان ارسال شده است، گفت: منتظر موافقت طرف افغانستانی هستیم.

برای ساخت پل مرزی در سیستان،منتظر موافقت افغانستانیم

علی خانقایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- ‌منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان مطلب بالا، اظهار کرد: این طرح حدود 40 روز قبل از طریق وزارت امور خارجه به افغانستان ارسال شده است.

وی با بیان این‌که افغانستان باید موافقت خود را با شرایطی که در طرح آمده است، اعلام کند، افزود: البته شرایط خاصی نیست و فقط شرایط فنی ساخت پل مطرح است.

این مسئول در پاسخ به این‌که آیا هزینه ساخت این پل به صورت مشترک پرداخت می‌شود، گفت:‌ بعضی از بحث‌ها را نمی‌توان باز کرد.

خانقایی در ادامه با اشاره بر این‌که هنوز اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل نهایی نشده است، اضافه کرد: برای ساخت پل دوم مرزی میلک 15 میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی این عدد هنوز قطعی نشده است.

به گزارش ایسنا مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان اردیبهشت سال قبل در جمع رسانه‌ها از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل دوم مرزی میلک خبر داده و گفته بود: ساخت این پل امسال آغاز می‌شود و در دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی هم‌چنین گفته بود که افغانستان در زمینه ساخت این پل مرزی هیچ کمک مالی انجام نداده است.

به گزارش ایسنا مساله شروع ساخت پل دوم مرزی میلک در سفر شهریور ماه امسال استاندار سیستان و بلوچستان به ولایت نیمروز افغانستان نیز مطرح و علی اوسط هاشمی در این سفر گفته است که تا دو ماه دیگر کار ساخت این پل مرزی شروع می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان سیستان و بلوچستان، پل اول مرزی میلک بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده و قرار است پل دوم نیز بر فراز این رودخانه احداث شود.

با احداث این پل «زرنج» در افغانستان به سیستان در ایران متصل شده و میزان مبادلات اقتصادی دو کشور از طریق بازارچه مرز میلک افزایش می‌یابد.

میلک، روستایی مرزی و نام تنها بازارچه مرزی فعال استان با افغانستان در شهرستان هیرمند است که در فاصله 240 کیلومتری زاهدان در مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام


7454040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است