بین‌الملل 17:30 - 10 مهر 1399

بخشنامه کمیته بهداشت و سلامت عراق درباره اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، کمیته بهداشت و سلامت عراق در بخشنامه ای به مفاد جلسه روز گذشته مقامات این کشور، درباره اربعین پرداخت.

در این بخشنامه آمده که بنا بر توصیه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق و رئیس کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی، این کمیته در جلسه دیروز (چهارشنبه) خود تصمیم گرفته با اعطای روادید ورود به خاک این کشور ویژه زیارت اربعین حسینی موافقت کند و فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف را نیز به عنوان تنها مبادی ورود زائران خارجی تعیین کرده است.

بنا بر تصمیم کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق، روادید ورود برای حد اکثر هزار و ۵۰۰ زائر از هر کشور از طریق شرکت های گردشگری مورد تایید، به صورت مستقیم در هیئت های نمایندگی این کشور در خارج صادر می شود و مجوز اقامت آنها نیز تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ خواهد بود.

کمیته مذکور در همین حال، با ورود ۲۵۰ کاروان حسینی ایرانی به خاک عراق موافقت کرده به شرط آن که اعضای هر کاروان بیشتر از ۱۰ نفر نباشد و تنها از طریق گذرگاه مرزی «زرباطیه» (مهران) وارد خاک این کشور شوند و در نتیجه این تصمیم نیز، در مجموع چهار هزار زائر ایرانی می توانند از طریق مرز مهران و فرودگاه های بغداد و نجف اشرف، به عراق سفر کنند تا در مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی شرکت کنند.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق همچنین بر لزوم ایجاد مراکز اقامت و روادید در مرز زرباطیه – مهران برای موارد اضطراری و تکمیل همه تدابیر مورد نیاز تاکید کرده و خاطر نشان ساخته که روادید ورود هوایی و زمینی زائران اربعین حسینی، تنها برای افراد دارای گذرنامه معتبر صادر می شود.

با تصمیم این کمیته همچنین زائران خارجی اربعین حسینی باید در مراکز اقامت و روادید نتیجه منفی آزمایش «پی سی آر» خود را ارائه دهند و این آزمایش را ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود به خاک عراق انجام داده باشند در حالی که فرماندهی عملیات مشترک نیز مسئولیت تامین نیروهای نظامی لازم در گذرگاه زرباطیه را بر عهده می گیرد.

این در حالی است که با وجود تصمیم قبلی دولت عراق مبنی بر ممنوعیت ورود هر گونه زائر خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، «احمد ملا طلال»، سخنگوی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بعد از ظهر دیروز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده بود که وی دستور داده با ورود هزار و ۵۰۰ زائر از هر کشوری که شهروندان آن خواهان شرکت در مراسم اربعین در کربلای معلی هستند، موافقت شود.

سخنگوی الکاظمی در پیام توییتری خود ضمن اعلام این که ورود زائران خارجی اربعین به خاک عراق تنها از طریق فرودگاه های این کشور خواهد بود، تاکید کرده بود که کشورهای زائران مذکور باید به برنامه های آگاهی بخش آنها در رابطه با تدابیر بهداشتی پیشگیرانه پایبند باشند.


10743825
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است