سیاسی 07:29 - 09 مهر 1399
/روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی/
یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد: سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی کاری انجام نمی دهند اعتبار خود را از دست داده اند و نباید روی آن‌ها حساب باز کرد. 

آبشناس: مجامع بین‌المللی هویت‌شان را برای حمایت از کودکان فلسطینی از دست داده‌اند

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه سالگرد شهادت محمد الدره نوجوان 12 ساله فلسطینی با انتقاد از این که سازمان‌ها و مجامع بین المللی امروز دیگر هویت خودشان را برای حمایت از کودکان فلسطینی از دست داده اند، گفت: این سازمان ها امروزه فقط عامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شده اند.

وی یادآور شد : وقتی بان کی مون - دبیر کل وقت سازمان ملل - به صراحت اعلام کرد که سازمان ملل رژیم عربستان را برای قتل عام کودکان یمن محکوم کرده  اما به دلیل فشارها و تهدیدات آمریکا و عربستان نتوانسته این کار را انجام دهد، طبیعتا وقتی برای عربستان حاضرند چنین کاری انجام دهند برای رژیم صهیونیستی که جای خود دارد. 

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد : رژیم صهیونیستی از تسلیحات مختلف اعم از بمب فسفری، خوشه ای و... علیه زنان و کودکان فلسطینی استفاده می کند و حتی مقر سازمان ملل در جنوب لبنان را که زنان و کودکان پناه برده بودند بمباران کرده است اما سازمان ملل واکنشی نشان نداده در چنین شرایطی نمی توان از سازمان‌های بین‌المللی توقع داشت واکنشی مگر به نفع  رژیم صهیونیستی داشته باشند. 

آبشناس تصریح کرد : اینها سازمان ها و مجامعی هستند که بی طرفی خودشان را از دست داده اند، اعتباری ندارند و نباید روی آن ها حساب باز کرد. 

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به این که اصولا می بایست کشورهای اسلامی در این گونه موارد ورود کنند، گفت: اکنون مشکل اساسی این است که سازمان کنفرانس اسلامی تحت سلطه عربستان قرار گرفته است. اما وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی به فکر این باشند که اتحادیه ای ایجاد کنند تا تحت سلطه عربستان نباشد زیرا در حال حاضر تعداد مسلمانان غیر عرب بیش از عرب ها است معنی ندارد رژیمی که کاری برای مسلمانان انجام نمی دهد به تسلط خود ادامه دهد. 

وی اظهار کرد : ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی سال گذشته در اجلاسی که در این کشور برگزار شد و علیرغم واکنش عربستان، کشورهایی مانند ایران نیز در آن شرکت داشتند پیشنهاد و سنگ بنای تشکیل چنین اتحادیه ای را مطرح کردند که امیدواریم زودتر تشکیل شود.



به گزارش ایسنا،  30 سپتامبر به مناسبت شهادت محمد الدره نوجوان  فلسطینی که در نوار غزه با شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کنار پدرش به شهادت رسید، روز  همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.

براساس آمارهای ارائه شده، محکوم کردن کودکان فلسطینی به حبس ابد در زندان های صهیونیستی، برگزاری دادگاه های نظامی بر خلاف قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو، زندانی بودن 250 کودک اسیر فلسطینی هم اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی، 50 هزار مورد بازداشت کودکان فلسطینی از سال 1967 تا 2020، همچنین 45 هزار کودک معلول فلسطینی از سال 2000 تاکنون بخشی از جنایاتی است که رژیم صهیونیستی انجام داده است. 

همچنین رژیم صهیونیستی تاکنون ۴ هزار کودک فلسطینی را در سرزمین خود به شهادت رسانده است که از این میزان فقط ۱۶ نفر در سال میلادی ۲۰۱۹ بوده است.

بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان، فلسطین نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تعرض‌های خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می‌ دهند و از آغاز انتقاضه الاقصی  در ۲۸ آوریل ۲۰۰۰  تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار کودک دیگر  نیز زخمی شده‌اند.



انتهای پیام


10741004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است