فرهنگی‌هنری 17:22 - 28 آبان 1398

فعالیت‌های فرهنگی خروجی محور شوند/لزوم کنارگذاشتن رویکرد منفعلانه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری نیازمند خروجی محور کردن فعالیت‌های فرهنگی در استان هستیم.

به گفته وی با ارزیابی دقیق برنامه‌های فرهنگی و خارج شدن از رویکرد برگزاری جلسات بدون نتیجه کاربردی می‌توان به موفقیت مدنظر دست یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی باید لایه‌های فرهنگ عمومی جامعه را نیز مد نظر قرار داده و برای ارتقای فرهنگ فاخر جامعه در تلاش باشیم.

جعفرزاده یادآور شد: به کارگیری ظرفیت نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی، اصناف، علما و هیئتی‌ها و وسیع‌تر کردن دامنه بهره گیری از نخبگان اثرگذاری موفقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی را بیشتر خواهد کرد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای بسترسازی اقدامات فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: کنار گذاشتن رویکرد منفعلانه و عدم انتظار برای پا پیش گذاشتن و استقبال جامعه از برنامه‌های فرهنگی در کنار خروج از برنامه‌های روزمره مد نظر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی توجه جدی به آینده پژوهی مدنظر قرار گرفته است، افزود: پالایش و رصد اثرگذاری برنامه‌ها می‌تواند به ترسیم مناسب برنامه‌ها کمک کند.

جعفرزاده ادامه داد: ارتقای عقلانیت دینی مدنظر بوده و چنانچه بتوانیم به صورت عمیق از فهم و اندیشه دینی بهره ببریم، از بحران‌های اجتماعی نیز عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ارتقای عقلانیت دینی، حصول معرفت و اندیشه اسلام ناب، انقلابی و اصیل جریان ساز را سبب ساز خواهد شد.

عدم هماهنگی مناسب نهادهای فرهنگی در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: با وجود تعدد نهادهای فرهنگی در جامعه اصلی ترین مشکل عدم هماهنگی این بخش‌ها و نبود اتحاد و انسجام لازم است به همین دلیل بایستی هدفگذاری در مسائل فرهنگی به صورت عمیق و دقیق صورت پذیرد.

به گفته وی تشکیل اتاق فکر متشکل از نخبگان و فعالان دینی، فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌های مورد تأکید تبلیغات اسلامی استان اردبیل خواهد بود.

جعفرزاده تصریح کرد: در نظر داریم تا سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی را که مطابق با ابلاغیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است در حد اعلا پیش ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: تقویت و راه اندازی مساجد در طراز انقلابی از جمله برنامه‌های راهبردی ما بوده و باید هیئت‌های مذهبی، نخبگان فرهنگی و فکری و حتی علما نیز در طراز انقلاب اسلامی عمل نمایند.

وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم از اندیشه‌های دینی به شکل مطلوبی صیانت کنیم می‌بایست با تمامی جریان‌ها ارتباط داشته باشیم، چرا که با پرهیز از جهت گیری سیاسی اثر گذاری فرصت‌های فرهنگی پدیدار خواهد شد.


10297131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است