اقتصادی 11:01 - 29 فروردین 1400

ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین برای جلوگیری از تقلب در امتحانات

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اوایل کرونا، نبود پلتفرم‌های استاندارد برای آزمون‌گیری صحیح و قابل اطمینان به معضلی برای مدیران مراکز آموزشی تبدیل شده بود. در چنین شرایطی بخش آموزش مجبور به استفاده از روش‌های آنلاین قدیمی و غیر قابل اعتماد شد؛ اما به مرور روش‌های مطمئن‌تری در دسترس قرار گرفت و آزمون ساز آنلاین جایگزین این روش‌ها شد.

ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش آزمون‌گیری در حال حاضر

امروز به جایی رسیده‌ایم که قبل از آموزش باید به فکر روش ایجاد آزمون باشیم. البته برگزاری آزمون آنلاین در قالب پرسشنامه آنلاین خیلی قبل‌تر از کرونا هم برگزار می‌شد.

در این میان استفاده از پلتفرم مناسبی مثل پرس‌لاین که امکان تقلب را به صفر برساند، ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

پرس‌لاین راهکاری برای کاهش پیام‌رسانی دانش‌آموزان و تقلب حین برگزاری آزمون و افزایش شدید اعتبار آزمون است. این راهکار درست راه حل همان ایراداتی است که آزمون‌های آنلاین قدیمی را زیر سوال می‌برد.

پرس لاین، راهکاری قابل اعتماد و آسان برای مراکز آموزشی

پرس‌لاین، پلتفرم طراحی آزمون، پرسشنامه، نظرسنجی و فرم آنلاینی است که در حال حاضر مراکز آموزشی معتبری چون دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد و پیام نور و بسیاری از مدارس بزرگ و مؤسسات آموزشی جز کاربران آن هستند.

رفع مشکلات آزمون‌های غیر استاندارد و به صفر رساندن امکان تقلب از اولین کارکردهای پلتفرم ساخت آزمون آنلاین پرس لاین است. پرس لاین برای جلوگیری از تقلب و ساده‌سازی روند برگزاری آزمون از این امکانات بهره‌مند شده است:

تنظیم مدت زمان پاسخ‌دهی / تایمر به آزمون آنلاین

به راحتی برای طول زمان آزمون می‌توانید مدت مشخصی تعیین کنید. با این کار بلافاصله پس از شروع آزمون تایمر شروع به کار می‌کند و پس از گذشت زمان تعیین شده، صفحه آزمون غیر فعال می‌شود.

تنظیم زمان و تاریخ شروع و پایان خودکار آزمون آنلاین

با این شیوه، روزها قبل از آزمون، امکان ایجاد سوالات و تعیین روز و زمان آزمون را خواهید داشت. به این ترتیب در تاریخ و ساعت مشخصی، به طور خودکار، آزمون شروع و پایان خواهد یافت.

ارائه کلید بلافاصله بعد از اتمام آزمون

با استفاده از این گزینه پس از آزمون کلید سوالات برای تمام شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود تا در جریان نتایج آزمون قرار بگیرند.

ارائه گزارش‌های تحلیلی، آماری برای مدیران و معلمان مدرسه

استفاده از انواع آمارها، نمودارها و چارت‌ها برای تحلیل روند آزمون، از جمله اموری است که مدیران و معلمان مدرسه همیشه به دنبال آن بوده‌اند.

تصادفی‌سازی نمایش سوال‌های آزمون آنلاین

هر آزمون‌دهنده با این روش ترتیب سوالات را به صورت تصادفی دریافت می‌کند.

تصادفی‌سازی گزینه‌های سوال‌های چندگزینه‌ای در آزمون آنلاین

در این روش گزینه‌های پاسخ هر آزمون‌دهنده با دیگری متفاوت خواهد بود. با استفاده از تصادفی سازی گزینه سوالات و خود سوالات دیگر دانش‌آموزان امکان تبادل سوالات و گزینه‌ها با یکدیگر را نخواهند داشت.

انتشار آزمون آنلاین از طریق واتساپ، تلگرام، پیامک، سایت مدرسه، دانشگاه و غیره

همچنین می‌توانید لینک آزمون خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف، واتس‌اپ یا ایمیل به اشتراک بگذارید.

مکانیزم‌های پیچیده برای جلوگیری از تقلب فقط با پرسشنامه‌های آنلاین پرس‌لاین

البته شیوه‌های کاربردی و مخصوصی برای جلوگیری از تقلب در پرس لاین طراحی و تعبیه شده است، از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان احراز هویت و محدود کردن دسترسی به سوالات

با استفاده از این روش، هر آزمون‌دهنده فقط با کد تعیین شده مخصوص خود می‌تواند به سوالات دسترسی داشته باشد. این کد می‌تواند از طریق پیامک برای او ارسال شود یا شماره دانشجویی او باشد.

سوختن کد احراز هویت

با این شیوه، امکان از بین رفتن کد احراز هویت آزمون‌دهنده، پس از ورود به آزمون، وجود دارد. به این ترتیب که حضور در امتحان فقط برای یک بار برای هر فرد وجود دارد.

تنظیم ارائه چندین آزمون متفاوت به کمک شرط

به کمک سوالات شرطی می‌توانید سوالات مختلف را برای گروه‌های مختلف آزمون‌دهندگان طراحی کنید.

جلوگیری از افزایش یا تغییر مدت زمان پاسخدهی در رفرش سوالات آزمون

در صورتی‌که حین آزمون، کاربری صفحه خود را رفرش کند، به زمان پاسخگویی او افزوده نخواهد شد و او امکان پاسخگویی مجدد به سوالات را نخواهد داشت.

سوختن لینک اختصاصی بعد از ثبت پاسخ آزمون

اختصاص لینک مخصوص به هر آزمون‌دهنده و سوختن آن پس از ورود فرد نیز باعث جلوگیری از تقلب می‌شود.

استفاده از امکانات و ابزارهایی که هم در دسترسند و هم به تسریع امور کمک می‌کنند و هزینه کمی هم دارند از اصول اولیه مدیریت صحیح در مراکز آموزشی است. برای استفاده از پرس لاین نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری نیست و فقط با ورود به سایت پرس‌لاین و به صورت کاملاً رایگان می‌توان انواع از آزمون‌ها را برگزار کرد.

با آزمون‌ساز پرس‌لاین می‌توانید با استفاده از تمپلیت مرکز آموزشی خود تجربه کاربری بهتری را برای آزمون‌دهندگان ایجاد کنید. همچنین، می‌توانید از زبان‌های دیگری مانند عربی، انگلیسی و ترکی برای ساخت آزمون آنلاین استفاده کنید.

در صورت بروز هرگونه سوال می‌توانید از فیلم‌های آموزشی و پشتیبانی از طریق تلفن، چت و ایمیل بهره‌مند شوید.

برای استفاده از امکانات پرس لاین و ساده‌سازی مراحل برگزاری آزمون آنلاین همین حالا در وبسایت Porsline.ir ثبت‌نام کنید. پس از ثبت نام در پرس لاین از تخفیف ۲۰ درصدی استفاده از امکانات سازمانی بهره‌مند شوید و امتحاناتی پیچیده‌تر و مطمئن طراحی کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11030034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است